شناسهٔ خبر: 138362 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تشریح کرد:

جزییات بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده

پناهی فر در نشست شهرداری مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در نشست روز شهرداری ها و دهیاری ها جزییات بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد حسین پناهی فر در همایش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که در محل استانداری برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه ولایت و امامت اظهارکرد: شهرداری های استان فرصت بسته های تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی را برای خدمت به شهروندان مغتنم بشمارند و از این فرصت برای شکوفایی شهر ها استفاده کنند.

پناهی فر گفت: انتظار داریم تا اکثر شهرداری ها بسته‌های تشویقی را که تکلیف قانونی است اجرا کنند تا شاهد رشد مناسبی در ساخت و ساز های مسکن در بافت های فرسوده باشیم.

وی تاکید کرد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی سال ۱۴۰۲ سال شکوفایی و نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: در موضوع بسته‌های تشویقی، بسته اداری کار، مجوزها، تخفیف‌ها و تسریع در صدور آنها، تسهیلات مالی و همچنین بسته ۱۹ بندی شهرسازانه در حال پیگیری است.

پناهی فر همچنین روند تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده را با اجرای بسته تشویقی تشریح کرد و افزود: در شهرهایی که بسته‌های تشویقی را اجرایی کردند عملکرد نوسازی رشد قابل‌ملاحظه‌ای یافت.

در ادامه استاندار خوزستان با بیان اینکه تغییر نیازمند برنامه، شجاعت و عزم راسخ است، ابراز گفت: شهرداران و دهیاران باید کاری کنند که جریان عمران، آبادانی و سازندگی با جهت گیری دینی در شهرها شکل گیرد.

حسینی محراب با بیان اینکه جلب رضایت مردم، رضایت خداوند متعال را در پی خواهد داشت؛ عنوان کرد: عملکرد شهرداران و دهیاران باید به گونه‌ای باشد که رضایت مردم را کسب کند.

وی افزود: نظام مهندسی کشور و استان برنامه‌هایی را برای عمران و آبادانی شهر و روستا تعیین کرده‌اند و هزینه‌هایی که در پروژه‌ها انجام می‌شود باید ماندگاری داشته باشد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیران باید اختیاراتی را که قانونگذار به آن‌ها واگذار کرده است، بشناسد و از آن استفاده کند، ادامه داد: مبالغ حاصل از مسئولیت‌های اجتماعی، بودجه و حق آلایندگی باید با کمک‌ها و ایده‌های جدید به بهترین شکل استفاده شود.

حسینی محراب بر ارتباط دهیاران و شهرداران‌ در راستای انجام فعالیت های کیفی در محل خدمتشان تأکید داشت و تصریح کرد: خلاقیت، انتقال ابتکار به دیگران و دریافت تجربه از دهیاران و شهرداران موفق برای ما اهمیت دارد.

حسینی محراب بیان داشت: اجرا، نظارت، در کنار مردم بودن و استفاده از ظرفیت مردم بسیاری از مسائل را برطرف خواهد کرد.