شناسهٔ خبر: 138396 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

آغاز نصب چراغ‌های روشنایی در ورودی و خروجی بیجار

راهداری زنجان رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به آغاز نصب چراغ‌های روشنایی در ورودی و خروجی بیجار عنوان کرد:عملیات اجرایی پروژه روشنایی بیجار تااواخر شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی( استان زنجان)، مسعود قاسمی رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه روشنایی معابر نقش مهمی در افزایش ایمنی معبر در شب دارد، گفت: نواقصی در روشنایی برخی معابر به دلیل سرقت و معیوب شدن برخی از آنها ایجاد شده است که ترمیم کاستی‌های به‌وجود آمده در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ابتدا شروع به نصب روشنایی در عوارضی تبریز به سمت پل بیجار را آغاز کردیم که تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسدتا از حوادثی که در این منطقه رخ می‌دهد جلوگیری شود.

قاسمی همچنین به محور پر تصادف قره‌پشتلو اشاره کرد و افزود: ۱۰ تقاطع پرتصادف در این محور شناسایی شده است که امیدواریم با انجام اقداماتی چون نصب روشنایی شاهد کاهش آن باشیم.

وی افزایش سرقت چراغ‌های روشنایی در سال‌های اخیر را از دغدغه‌های این اداره کل دانست و گفت‌: با توجه به اینکه در سال‌های اخیرا با افزایش سرقت تجهیزات ایمنی به ویژه چراغ‌های روشنایی مواجه هستیم از دستگاه‌های امنیتی انتظامی درخواست داریم تا با همراهیشان جلوی این سرقت‌ها که نبودشان باعث به خطر افتادن جان ترددکنندگان جاده‌ای می‌شود گرفته شود.

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: این اقدام عملیاتی با هدف کسب رضایت شهروندان، تسهیل و تسریع در تردد وسایل نقلیه، کاهش حوادث و سوانح عمومی، ایجاد محیطی مناسب برای تردد شبانه و افزایش امنیت و رفاه کاربران جاده‌ای انجام می‌شود.

قاسمی با اشاره به برنامه‌ها و راهکارها برای کاهش تلفات جاده‌ای افزود: نصب ۱۰۰ کیلومتر بلوک‌های مفصلی در سال جاری برای جلوگیری از عبور خودرو در لاین‌های مخالف از دیگر اقدامات و برنامه‌های راهداری استان جهت کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات است.

وی مزایای بلوک‌های مفصلی را هزینه‌های پایین نگهداری آنها دانست و گفت: با نصب بلوک مفصلی در سال جاری ۴ میلیارد تومان و سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان در هزینه نگهداری حفاظ‌های موجود صرفه‌جویی شده است.

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای زنجان گفت: هم اکنون ۶ کیلومتر بلوک مفصلی در محور زنجان_قزوین در مرحله مناقصه و پیمان‌سپاری است که در صورت انجام در ارتقا ایمنی استان موثر خواهد بود.

وی گفت: بناست در صورت تخصیص منابع مالی بین دو عوارضی زنجان-قزوین و زنجان تبریز که در حال‌ حاضر به صورت حفاظ فلزی است، بتوانیم به بلوک‌های مفصلی ارتقا دهیم تا شاهد کاهش تصادفات شدید به ویژه فوتی در استان باشیم.