شناسهٔ خبر: 138539 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در حاشیه شورایعالی مسکن کشور و شورای مسکن گلستان عنوان شد؛

امکان ثبت رایگان قرارداد بین موجر و مستاجران گلستانی در سامانه معاملات املاک و مستغلات

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از امکان ثبت رایگان قرارداد بین موجر و مستاجران گلستانی در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در نهمین جلسه شورای مسکن استان گفت: در راستای مصوبات هفتمین جلسه شورایعالی مسکن کشور و با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک، کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان اقدامات متعددی انجام داده است.

وی افزود: یکی از این اقدامات شناسایی خانه های خالی با همکاری دستگاه های خدمات رسان بوده که طی یک سال اخیر ۷ هزار و ۵۰۰ واحد فاقد مصرف گاز در سطح استان شناسایی شده است.

ملک ادامه داد: بازدید از بنگاه های مشاوران املاک، تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات مشاورین املاک در اداره کل تعزیرات حکومتی، ارائه تسهیلات ودیعه مسکن و ثبت قرارداد بین موجرو مستاجر از دیگر اقدامات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد: در این راستا مستاجر و موجران گلستانی می توانند بدون نیاز به مراجعه به بنگاه های معاملات املاک و مستغلات کشور قرارداد خود را در سامانه ثبت کرده و از این سامانه کد رهگیری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن راه اندازی شده، گفت: در این سامانه امکان دریافت کد رهگیری به صورت کاملا رایگان  و بدون پرداخت هزینه فراهم شده است.

ملک در ادامه از گشت های متعدد اعضای کارگروه برای سامان‌دهی بنگاه ها و مشاورین املاک در مرکز استان و برخورد قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک خبر داد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: تا کنون ۳۰۰ مورد بازدید از بنگاه های سطح شهرستان صورت گرفته و واحدهای صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر خانه های خالی در سال های گذشته تصویب شده، اما در دولت مردمی سیزدهم به طور جدی اقدام می شود، افزود: در این بازدیدها، بنگاه های فاقد مجوز پلمب شده و واحدهایی که پروانه کسب آن ها نیاز به تمدید داشته باشند موظفند ظرف مدت زمان تعیین شده نسبت به تمدید مجوز اقدام کنند.

گفتنی است نهمین جلسه شورایعالی مسکن  با حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور، هیئت دولت سیزدهم، استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی استان ها و مدیران بانک های عامل به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

همچنین همزمان با این جلسه، نهمین جلسه شورای مسکن استان گلستان به ریاست علی محمد زنگانه استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران دستگاه های اجرایی گلستان برگزار شد.