شناسهٔ خبر: 138546 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

انجام ۶ بازدید از مشاورین املاک شهر بجنورد/ بازدیدها تا پایان تابستان ادامه می‌یابد

شورای مسکن خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در جلسه شورای مسکن استان گفت : تاکنون ۶ بازدید از مشاورین املاک سطح شهر بجنورد انجام شده است و بازدیدها تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: با قیمت گذاری منطقه ای و ناحیه ای در شهرهای استان می توانیم تا حدودی قیمت مسکن را تنظیم و کنترل کنیم چرا که این امر باعث خواهد شد تا مشاورین املاک وارد عمل شده و قیمت منطقه ای که مشخص شده است را لحاظ کنند.

وی تصریح کرد: هدف بعدی شناسایی خانه های خالی در سطح استان است که این خانه های خالی بعد از بررسی بیشتر به اداره امور مالیاتی جهت اخذ مالیات معرفی خواهند شد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: استفاده از ظرفیت های قانونی و کارشناسی برای تثبیت نرخ های اجاره و قیمت زمین در استان باید سریعا پیگیری و کمیته مربوطه ورود موثر داشته باشد.

به گفته حسین نژاد ۸۳۰ بنگاه املاک در خراسان شمالی شناسایی شده اند که باید برای نحوه نرخ گذاری املاک و اجاره ها، فرمول ویژه ای برای به روز رسانی طراحی شود.