شناسهٔ خبر: 138552 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

تغییر نمایندگی بیش از ۱۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع از اراضی رضوانشهر

سعید کاشفی- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از تغییر نمایندگی افزون بر ۱۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع از اراضی مازاد دستگاه های دولتی این شهرستان در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تغییر نمایندگی اراضی دولتی مازاد دستگاه‌های اجرایی در شهرستان تیران و کرون در قالب دو فقره سند مالکیت تک برگی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد.  

وی با بیان اینکه مساحت این اراضی در مجموع بیش از ۱۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع است گفت: از این میزان بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع آن، قطعه زمینی بوده که بر اساس طرح تفصیلی رضوانشهر داخل محدوده و دارای کاربری اموزشی است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون بیان کرد: قطعه زمین دیگر نیز به مساحت بیش از پنج هزار مترمربع بر اساس طرح تفصیلی رضوانشهر داخل محدوده و دارای کاربری درمانی است که سند مالکیت آن به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شده است.  

وی خاطرنشان کرد: در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پیگیری های لازم در حال انجام است تا براساس این اسناد مالکیت، تصویر هوایی و... نسبت به تهیه طرح تفکیکی و ارسال آن به کمیسیون ماده ۵ اقدام شود.  

گفتنی است مطابق با ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، کلیه وزارتخانه ها، موسسات و دستگاههای دولتی و همچنین شرکتهایی که ۱۰۰درصد سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت می‌باشد، مکلفند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار خود که در چهارچوب مکان یابی موضوع ماده (۶) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن قرار می گیرند (به استثنای اراضی تبصره (۲) ماده (۹) این قانون)، ظرف دوماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون بنا به درخواست وزارت راه وشهرسازی اقدام کنند.  

بر این اساس ادارات ثبت اسناد و املاک مکلفند پس از اعلام وزارتخانه یادشده ظرف یک ماه نسبت به تفکیک و ثبت انتقال ملک در دفتر املاک و صدور سند مالکیت به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند، همچنین چنانچه دستگاههای موضوع این ماده ظرف دوماه از تاریخ درخواست وزارت راه و شهرسازی نسبت به واگذاری و تحویل زمین و تسلیم اسناد و مدارک آن اقدام نکنند، ادارات ثبت اسناد و املاک موظفند به درخواست وزارت راه و شهرسازی، ظرف یک ماه به ترتیب یادشده، اقدام و سند مالکیت جدید را به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی صادر کند.