شناسهٔ خبر: 138566 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

هزینه ۲۵۰ میلیارد تومانی برای زمین های رایگان تخصیصی به متقاضیان جوانی جمعیت در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تخصیص رایگان زمین به ارزش ریالی ۲۵۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مکلف به تحویل زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است.

وی افزود: بر این اساس اولین مرحله واگذاری زمین به ۳۰۰ خانواده گلستانی مشمول این قانون در استان انجام شد.

ملک ادامه داد: در سه شهر گرگان، بندر ترکمن و کلاله به متقاضیان زمین واگذار شده که ارزش ریالی این اراضی مجموعاً به ۲۵۰ میلیارد تومان می رسد.

وی همچنین تصریح کرد: با وجود اینکه خدمات زیربنایی هر قطعه زمین  واگذار شده حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد، اما این اقدام به صورت رایگان توسط دولت انجام می شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در استان گلستان تا کنون سه هزار متقاضی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند.

ملک با بیان اینکه این زمین ها به صورت رایگان به مشمولین واجد شرایط تحویل داده می شود، گفت: در دهه امامت و ولایت سال جاری  در سراسر کشور هفت هزار و ۵۰۰ قطعه به متقاقضیان جوانی جمعیت واگذار شد.