شناسهٔ خبر: 138719 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه توجیهی شاخص های عفاف و حجاب در اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برگزار شد

سیستان جلسه توجیهی شاخص های عفاف و حجاب همزمان با هفته عفاف و حجاب با حضور کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، جلسه توجیهی شاخص های عفاف و حجاب همزمان با هفته عفاف و حجاب با حضور کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

کارشناس مذهبی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه گفت: حجاب و عفاف از احکام نورانی اسلام است که رعایت آن ضامن مصونیت و امنیت فرد و جامعه می شود.

حجت الاسلام صادق امینی با بیان اینکه انسان باید قدر و منزلت خویش را در هندسه آفرینش الهی بشناسد که یکی از جلوه های تشخیص این جایگاه و منزلت، رعایت حجاب و عفاف است، افزود: در دین اسلام بی حجابی و بی عفتی برای فرد مسلمان بویژه بانوان حرام است.

وی همچنین با اشاره به جایگاه و منزلت زن در پیشگاه الهی و دین اسلام، تصریح کرد: گوهر وجودی زن در نزد خداوند متعال بسیار با ارزش است و می طلبد این گوهر با ارزش از شر شیطان صفتان جامعه حفظ و مراقبت شود.

کارشناس مذهبی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حجاب به زن کرامت و ارزش می دهد، خاطر نشان کرد: رعایت حجاب و عفاف علاوه بر امنیت و مصونیت فردی و اجتماعی، سبب قرب الهی نیز می شود و انسانی که گوهر وجودی خویش را شناخته باشد آن را به راحتی از دست نخواهد داد.

جلسه توجیهی شاخص های عفاف و حجاب در اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برگزار شد