شناسهٔ خبر: 138791 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط اداره کل راه و شهرسازی قم و به نمایندگی از شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام شد؛

تخصیص و تحویل حدود ۳۳۳ تن قیر رایگان به شهرداری قم

پروژه های اجرایی بازآفرینی شهری قم سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: به منظور تحقق اهداف سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی سکونت گاه های غیر رسمی و بنابر سهمیه ابلاغی شرکت بازآفرینی شهری ایران، حدود ۳۳۳ تن قیر رایگان به شهر قم تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد: ادارات راه و شهرسازی استان ها به عنوان نیروی محرکه بهسازی و نوسازی بافت های نیازمند بازآفرینی، در قالب ستاد بازآفرینی شهری وظایف و مأموریت هایی برعهده دارند.

وی افزود: یکی از این وظایف، تأمین زیرساخت های زیربنایی بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی است که طی برنامه اقدام مشترک با سایر دستگاه های اجرایی انجام می شود.

زنجیرانی توضیح داد: بر این اساس، شرکت بازآفرینی شهری ایران سهمی از قیر رایگان را به استان ها اختصاص داده که سهم شهر قم حدود ۳۳۳ تن قیر است.

وی گفت: بر مبنای برنامه جامع اقدام مشترک و تفاهم نامه منعقد شده با شهرداری، قیر رایگان تخصیص شده به شهر قم، به شهرداری تحویل داده شده است تا شهرداری نسبت به آسفالت معابر اقدام نماید.

زنجیرانی موارد استفاده از سهمیه قیر را مورد توجه قرار داد و گفت: این سهم از قیر برای آسفالت معابر سکونت گاه های غیر رسمی شهر که در حال حاضر خاکی بوده و فاقد آسفالت هستند استفاده می شود و شهرداری ها نیز، براساس تفاهم نامه ملی، در نقاط و بافت های مربوط به سکونت گاه های غیررسمی عملیات اجرایی آسفالت ریزی انجام می دهد.

به گفته سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم، شهر قم دارای ۲۰۱۶ هکتار بافت سکونت گاه غیر رسمی است که بخشی از معابر آن فاقد آسفالت و معبر مناسب برای تردد است.

زنجیرانی تصریح کرد: در حوزه بازآفرینی شهری، اداره کل راه و شهرسازی استان قم با ارائه تسهیلات و رفع موانع در قالب ارائه تسهیلات به سازندگان مسکن های کم مقاوم و ناپایدار، تامین قیر رایگان، تعریف و اجرای پروژهای کالبدی نظیر ساختمان های با کاربری های آموزشی، درمانی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، نظیر خانه فرهنگ، پایگاه خدمات اجتماعی، کلانتری، سالن های ورزشی و مجموعه های چند منظوره و هم چنین فضای سبز و پارک، برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی و... زیست اجتماعی مناسب و با کیفیت بهتر ساکنین بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی دنبال می کند.