شناسهٔ خبر: 138793 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سند پهنه بندی حریم شهر میانه در افق ۱۴۱۵ تصویب شد

شورای عالی شهرسازی و معماری در  شورایعالی شهرسازی و معماری ایران جمعیت افق شهر میانه معادل ۱۲۹ هزار و ۴۱۷ نفر برای سال ۱۴۱۵  و محدوده مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی با اعمال اصلاحات مورد تائید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با موضوع طرح جامع شهر میانه برگزار شد.

این شورا کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و  تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ کرد:

سقف جمعیت و افق طرح

۱-جمعیت افق شهر معادل ۱۲۹.۴۱۷ نفر برای سال ۱۴۱۵  مورد تأیید قرار گرفت.

محدوده شهر و کاربری اراضی  و شبکه معابر

۲- محدوده مصوب شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی مورخ ۲۴/۷/۱۴۰۰ با اعمال اصلاحات زیر مورد تائید قرار گرفت.

۲-۱- اراضی الحاق شده به محدوده مصوبه قبلی در سمت جنوب شرقی ( طرفین محور ورودی از سمت زنجان) با عنایت به عدم وجود هرگونه ضرورت فنی برای الحاق حذف شود.

۲-۲- حفظ کماکان اراضی حذف شده از محدوده طرح تفصیلی و جامع مصوب قبلی واقع در شمال شهر در داخل محدوده و تثبیت کاربری مصوب قبلی بر آن‌ها.

۲-۳- حذف اراضی زراعی که بصورت یکپارچه یا نواری در جنوب، غرب و شمال شرقی در خلال الحاق ساخت و سازهای موجود به محدوده شهر الحاق شده اند.

۲-۴- در خصوص الحاق ساخت و سازهای خارج از محدوده ضمن تأکید بر تشدید نظارت مراجع مرتبط استانی و موافقت با الحاق آن‌ها (مطابق نظر شورای برنامه ریزی و توسعه) بر تأدیه حقوق عمومی و دولتی بر اساس ماده ۱۰۱" قانون شهرداری ها" و  تبصره ۴" قانون تعیین وضعیت املاک ...." تأکید می‌شود .

۲-۵- حریم کمی رودخانه "شهر چای" طبق اعلام نظر آب منطقه ای استان در سمت غربی شهر به طور کامل از محدوده شهر خارج شود.

همچنین  حریم کیفی و ضوابط مترتب بر آن بر اساس ضابطه شماره ۷۸۲ در اسناد طرح منعکس شود.

۳- کنار گذر شرقی شهر با عنایت به تأیید معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی (مکاتبه شماره ۱۶۲۴۷/۹۲۰ مورخ ۹/۲/۱۴۰۲) بر اساس طرح مصوب مورد تأیید اداره کل راه و شهرسازی استان در اسناد طرح منعکس شود.

۴- موقعیت ایستگاه و مسیر راه آهن موجود و در دست احداث  در هر دو مسیر شمالی و جنوبی شهر در کلیه اسناد طرح منعکس شود.

۵- کلیه اراضی با مالکیت نیروهای مسلح با کاربری نظامی در محدوده شهر تثبیت شود. همچنین کاربری اراضی۳۲ هکتاری زاغه مهمات بر اساس نقشه مصوب و ابلاغی آن در اسناد منعکس شود.

در این خصوص لازم است مطابق بند ۳ مصوبه مورخ ۸/۹/۱۴۰۰ شورایعالی سطوح خدماتی تامین شده در اراضی زاغه مهمات، بر اساس نیاز طرح جامع و در قالب اسناد آن به یکی از خدمات هفتگانه پشتیبان سکونت اختصاص یابد. 

سند پهنه بندی حریم شهر

۶- به جهت رعایت ملاحظات زیست محیطی، شهرک صنعتی موجود در غرب شهر با توجه به نزدیکی با بافت شهر کما فی السابق در حریم شهر قرار گیرد.

پدافند غیرعامل

۷- مطالعات پدافند غیرعامل شهر در حریم و محدوده شهر، مطابق با محور های ۲۲ گانه مذکور در مصوبه شورایعالی اصلاح در اسناد طرح ارائه شود.

۸- مسیر و حریم خط لوله گاز منطقه ای واقع در ضلع جنوبی حریم شهر با همکاری و مساعدت اداره کل پدافند غیرعامل استان در اسناد مربوط به حریم و سند پدافند غیر عامل درج شود.