شناسهٔ خبر: 138797 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

اختصاص ۵ هزار پلاک مسکونی به والدین دارای فرزند سوم و بیشتر در خوزستان

خبر پناهی فر مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از اختصاص حدود ۵ هزار پلاک مسکونی تا پایان امسال به پدران و مادران دارای فرزند سوم و بیشتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمدحسین پناهی فر با اشاره به اهمیت طرح جوانی جمعیت و لزوم اجرای آن در استان گفت: حدود ۵ هزار پلاک مسکونی تا پایان امسال به پدران و مادران دارای فرزند سوم و بیشتر اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: علاوه بر کمک به ساخت مسکن حمایتی، یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی با هدف تولید مسکن، سوق خانه‌های فاقد سکونت به سمت بازار اجاره، ساماندهی بنگاه‌های مشاوران املاک، کمک  به تسریع ساخت خانه‌های خودمالکی شخصی ساز و انبوه ساز با استفاده از تسهیلات بانکی، سوق سکونت به سمت شهرهای کوچک زیر ۲۵ هزار جمعیت و روستاها با استفاده از تسهیلات با سود پایین، بازآفرینی بافت‌های فرسوده با استفاده از بسته‌های تشویقی افزایش طبقات و تراکم ساختمانی است.

پناهی فر ادامه داد: فرمانداران با تشکیل جلسه‌های شورای مسکن و بازآفرینی شهرستان و گشت رسیدگی به کارهای بنگاه‌های مشاور املاک سایر جبهه‌های موثر بر تولید مسکن و کاهش نرخ اجاره مسکن را فعال خواهند کرد.