شناسهٔ خبر: 138806 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های مسکن مهر پردیس مطرح شد؛

تمامی کارگاه‌های ساختمانی فاز ۱۱ پردیس فعال شدند

بازدید از پردیس مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید پردیس از فعالیت تمامی کارگاه‌های ساختمانی فاز ۱۱ آن شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به همراه سعید غفوری عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، حبیب اله چاغروندی معاون فنی و مهندسی شرکت مادر و مهدی درویش‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت و همچنین مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و معاونین شرکت عمران شهر جدید پردیس از آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های مسکن مهر این شهر بازدید کردند.

۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس در آستانه افتتاح است

جعفری در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اعلام کرد: افتتاح ۱۰ هزار واحدی مسکن مهر پردیس در تابستان برابر تعهدی که در رابطه با تکمیل پروژه‌های مسکن‌های مهر این شهر به مردم داده بودیم و با پیگیری‌هایی که همکاران ما به منظور تعیین تکلیف پیمانکاران انجام دادند، محقق شده است.

وی گفت: اخیراً شاهد آن هستیم که همه پروژه‌ها فعال و آماده‌سازی شده و تکمیل واحدهای مسکونی با قدرت در حال انجام است، بنا داشتیم ۱۰ هزار واحد را در ابتدای امسال افتتاح کنیم اما با توجه به تاکید وزیر راه مبنی بر این‌که واحدها باید کاملاً آماده بهره‌برداری باشد و همچنین لزوم تکمیل آماده‌سازی‌ها و محوطه‌سازی‌ها بر اساس دسترسی‌ها در این منطقه، امیدواریم در همین تابستان بسیاری از این واحدها را تحویل دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش عمده مابقی واحدها با توجه به تعیین تکلیف وضعیت پیمانکاران و همچنین پیش بینی تأمین منابع لازم با توجه به دستورات وزیر تا پایان سال تکمیل و تحویل خواهد شد.

وی همچنین از تحویل پروژه‌های با پیشرفت زیر ۱۰ درصد در تابستان آینده در پردیس و سایر شهرهای جدید خبر داد و گفت: تعدادی از واحدها با پیشرفت زیر ۱۰ درصد داریم، که با توجه به این‌که در مرحله فونداسیون یا اسکلت هستند، امیدواریم در تابستان سال آینده تکمیل شود.

جعفری اضافه کرد: از ابتدای دولت جدید تاکنون ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تحویل شده و ۲۰ هزار واحد دیگر تا پایان سال به مردم تحویل خواهد شد، حدود ۱۰ هزار واحد دیگر با پیشرفت زیر ۱۰ درصد در مجموع شهرهای جدید نیز در تابستان سال آینده تحویل خواهد شد.

وی با تاکید بر فعال شدن همه کارگاه های ساختمانی در فاز ۱۱ پردیس گفت: با وجود تأکیدات برای اجرای پروژه‌های فاز ۱۱، متأسفانه مشکلاتی در ارتباط با برخی پیمانکار وجود داشت که باعث شد در ماه‌های گذشته عملیات‌های کارگاهی بعضاً با توقف همراه باشد، در این خصوص با همت و تلاش شبانه‌روزی همکاران، از پیمانکاران دارای صلاحیتی که در دیگر پروژه‌ها امتحان خود را پس دادند، دعوت کردیم، و با توجه به فعال شدن مرحله به مرحله پروژه‌ها، اکنون جبهه کاری غیرفعالی در فاز ۱۱ نداریم. با همین روند و شتابی که در فاز ۱۱ شاهد هستیم، امیدواریم در تابستان بخش عمده‌ای از واحدهای باقیمانده را تحویل دهیم که البته در این خصوص تکمیل انشعابات و زیرساخت‌ها موضوع بسیار مهمی است، که امیدواریم با همت جهادی که در این کارگاه شاهد هستیم، کارها با شتاب پیش رود.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، جعفری گفت: در تعیین تکلیف تمامی پروژه‌های فازهای مختلف مسکن مهر پردیس علاوه بر فاز ۱۱، در فازهای ۵، ۸ و ۹ نیز اختلافاتی با برخی از پیمانکاران وجود داشت که با همت و توافقاتی که صورت گرفته، همه پروژه‌ها تعیین تکلیف شده و در تمامی فازها پروژه‌ها فعال هستند و تقریباً پروژه مسکن مهری نداریم که بلاتکلیف باشد و با تصمیمات مدیریتی که اتخاذ شده، امید داریم هرچه سریع‌تر تعهداتمان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته اجرا شود.