شناسهٔ خبر: 138813 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جزئیات مصوبه الحاق ۳۵ هکتار اراضی بهبهان در شورایعالی شهرسازی و معماری

شورای عالی شهرسازی و معماری شورایعالی شهرسازی و معماری با الحاق اراضی با مالکیت دولتی شهر بهبهان موافقت کرد و مقرر شد طرح تفصیلی اراضی با رعایت چهارچوب معین شده به تأیید کمیسیون ماده ۵ برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران طی جلسه ای مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر بهبهان، با موضوع الحاق ۳۵ هکتار اراضی با مالکیت دولتی واقع در غرب شهر بهبهان به محدوده را مطرح کرد.

این شورا مصوب جلسه مورخ ۱۲/۶/۱۳۹۹ شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان را  با توجه به صورتجلسه مورخ ۶/۲/۱۴۰۲ کمیته فنی شماره یک  مورد بررسی قرار داد و ضمن موافقت با الحاق، مقرر کرد طرح تفصیلی اراضی با رعایت چهارچوب زیر به تأیید کمیسیون ماده ۵ برسد:

۱-رعایت کلی ملاحظات مربوط به نرخ فرونشست زمین  بر اساس مکاتبه شماره ۲۳۴۲۶-۶۳- ۰۱ مورخ ۱۶/۱۱/۱۴۰۱ مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی الزامی است.

۲ -همسو با تراکم غالب شهر و نیز ملاحظات فنی مد نظر مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، تراکم ساختمانی متضمن تامین حداقل ۲۲۰۰ واحد ( ۴ طبقه مسکونی ) با توجه به نیاز بالقوه و موجود متقاضیان تأیید صلاحیت شده نهضت ملی تعیین شود.

۳ -حریم خط انتقال برق فشار قوی ۱۳۲ کیلو ولت رعایت شود.

۴ -سرانه‌های خدمات عمومی پشتیبان سکونت، حداقل در مقیاس محله و ناحیه تأمین شود.

همچنین در راستای بند ۲ مصوبه مورخ ۲۲/۱۰/۱۳۹۳ شورایعالی مرتبط با طرح جامع شهر و مستند به نقشه های ابلاغی طرح جامع، تأکید می‌شود با توجه به وجود کنارگذر موجود شرقی شهر(زیربار ترافیک)، احداث رینگ غربی(درخارج ازمحدوده شهر) به هیچ وجه توجیه و ضرورت فنی نداشته و هرگونه تصمیم گیری در خصوص احداث آن از مصادیق مغایرت اساسی با طرح جامع بوده و مستلزم اخذ مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری است.