به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از این تعداد، ۳۶ پرونده در کمیسیون ماده ۱۲ شرکت ها،۵۵ پرونده در کمیسیون ماده ۱۱ رانندگان و ۶۱ پرونده نیز در کمیسیون ماده ۱۴ مالکین بخش حمل و نقل عمومی مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: کمیسیونهای ماده ۱۱ ،۱۲ و ۱۴ به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان ، شرکتهای حمل و نقل و مالکین ناوگان برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه در ارائه خدمات مطلوب به هموطنان است.
مدیرکلراهداریو حمل جادهای سیستان و بلوچستان نمونه تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقلی را عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه تنظیم و استفاده از بارنامه، عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه تنظیم و استفاده از صورت وضعیت، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی عنوان کرد و افزود: نمونه تخلفات رانندگان کمیسیون ماده ۱۱ نیز شامل جابجایی بار بدون استفاده از بارنامه، جابجایی مسافر بدون استفاده از صورت وضعیت،عدم استفاده از تجهیزات ایمنی و عدم رعایت ضوابط و مقررات جابجایی بارهای ترافیکی است.
کرد با بیان اینکه خدمات رسانی مطلوب به مردم و استفاده کنندگان از خدمات حوزه حمل ونقل یکی از وظایف ذاتی این اداره کل می باشد خاطر نشان کرد: شهروندان گرامی می توانند علاوه بر مراجعه حضوری به این اداره کل ، در شهرستانها نیز به ادارات راهداری و حمل ونقل جاده ای مراجعه و یا از طریق سامانه 141 نیز به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اطلاع دهند تا ضمن برخورد قانونی با متخلفان , خدمات رسانی مطلوب به مردم و کاربران جاده ای ارائه شود.