شناسهٔ خبر: 138870 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان کاشان با ارزشی بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان

مجتبی اراسته/ رییس راه وشهرسازی کاشان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از رفع تصرف دو مورد تعرض به اراضی دولتی شهرستان کاشان با ارزشی بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با اشاره به اقدامات بعمل آمده در راستای پیشگیری و مبارزه با پدیده زمین خواری و فرهنگ سازی در این عرصه، اظهار کرد: با پیگیری و تلاش‌های انجام پذیرفته دو مورد رفع تصرف اراضی دولتی در شهر کاشان به مساحت بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع انجام شد.    

وی ارزش ریالی این اراضی رفع تصرف شده را بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: افزون بر ۱۰ هزار و ۴۰۰ متر مربع از این اراضی به ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به موجب اجرای حکم قضایی، اقدام به خلع ید، قلع و قمع و رفع تصرف شد.    

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان افزود: با اجرای دستور دادستان کاشان اراضی به مساحت ۳ هزار و ۴۸ مترمربع واقع در شهرک شهید تقی زاده به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان رفع تصرف و نسبت به امحا آثار تصرف اقدام شد.  

وی با هشدار جدی درخصوص هرگونه تعرض و دست‌اندازی به اموال و اراضی دولتی بیان کرد: رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های این اداره قرار دارد و به جهت برخورد با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی با قاطعیت با زمین‌خواران برخورد می‌شود.  

آراسته با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، گفت: مردم عزیز شهرستان کاشان پیش از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز بنا، از مراجع قانونی ذی‌صلاح استعلام بگیرند، چرا که تجاوز به اراضی ملی ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بناهای احداثی، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند.  

وی به متعرضین به حقوق عمومی جامعه از جمله انفال توصیه کرد: قبل از انجام اقدامات غیرقانونی و ارتکاب جرم به عواقب آن بیاندیشند تا از تبعات تضییع حقوق بیت المال مصون بمانند در غیر اینصورت بدون اغماض و مماشات با آنان برخورد می‌شود.