شناسهٔ خبر: 138876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

واگذاری زمین به ۱۰۰ نفر از مشمولین طرح جوانی جمعیت شهرستان تیران و کرون

واگذاری زمین به ۱۰۰ نفر از مشمولین طرح جوانی جمعیت شهرستان تیران و کرون- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از برگزاری مراسم قرعه‌کشی برای واگذاری ۶۰ پلاک زمین به مشمولین طرح جوانی جمعیت این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مراسم قرعه‌کشی برای واگذاری زمین به مشمولین طرح جوانی جمعیت شهرستان تیران و کرون با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد.  

سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در این رابطه اظهار کرد: طی مراسمی ۶۰ پلاک زمین مسکونی به ۱۰۰ نفر از خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت این شهرستان، به قید قرعه اختصاص یافت.  

وی با بیان اینکه این اراضی در مجموع ۱۱ هزار و ۸۲۰ مترمربع بوده است گفت: از این میزان ۴۰ پلاک زمین جمعاً به مساحت هفت هزار و ۷۲۰ مترمربع در شهر تیران، هر پلاک به دو نفر از واجدین شرایط واگذار شد.  

کاشفی افزود: در شهر رضوانشهر نیز ۲۰ پلاک زمین مسکونی به مساحت چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع به ۲۰ نفر از مشمولین طرح جوانی جمعیت واگذار شد.  

وی بیان کرد: در شهرستان تیران و کرون بیش از ۱۵۰ نفر برای این طرح ثبت نام کردند که با بررسی‌های بعمل آمده در حال حاضر ۱۳۷ نفر آنان حائز شرایط شناخته شدند.  

گفتنی است طبق ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به منظور تحقق بند چ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی مطابق با ضوابط و شرایط خاصی به پدر و مادر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر (بعد از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰) اعطا کند.  

این اقدام فقط برای یک بار به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط انجام می‌پذیرد و سند مالکیت پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه به مالکین تحویل داده می‌شود.