شناسهٔ خبر: 13891 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نگاه مثبت معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

راه‌اندازی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اقدام بسیار مثبتی است / اطلاعات در اختیار مدیران دستگاه‌ها، امانت مردم است/ توصیه‌های انتظامی به پایگاه خبری

حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه راه‌اندازی پایگاه خبری در وزارت راه و شهرسازی اقدام بسیار مثبتی است گفت: با توجه به اینکه اطلاعات در اختیار مدیران دستگاه‌ها، امانت مردم است، روح قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات می‌گوید دستگاه‌ها باید این امانت را به صاحبانشان برگردانند.

حسین انتظامی در بازدید از پنجمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه این وزارتخانه در زمینه گردش آزاد اطلاعات و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات پیشتاز است، اظهار کرد: بر اساس دستاوردهایی که در پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی ارائه شد، دریافتم که تلاش وزارت راه و شهرسازی بر گسترش دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات است؛ به این معنا که این وزارتخانه تلاش کرده است تا فاصله میان اطلاعات در اختیار مدیران و شهروندان را تا حد ممکن کاهش دهد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مسیری که وزارت راه و شهرسازی در راه گسترش اطلاعاتِ در اختیارِ خود به مردم دنبال کرده از استانداردهای بالایی برخوردار است. روح اصلی قانون انتشار و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات این است که اطلاعاتی که در اختیار دستگاه‌های دولتی و عمومی است، به مردم نیز ارائه شود چرا که این اطلاعات امانتی است از سوی مردم و باید به صاحبان امانت بازگردانده شود؛ این رویکرد در وزارت راه و شهرسازی مشهود است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: راه‌اندازی پایگاه خبری اقدام بسیار مثبتی است و در راستای همان سیاست رساندن اطلاعات موجود در وزارتخانه به مردم شکل گرفته که می‌توان سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی را نیز به انجام اقدامات مشابه تشویق کرد. سامانه‌های متعددی که در وزارت راه و شهرسازی برای آگاهی‌رسانی به مردم فعالند، نمونه دیگری از تلاش این وزارتخانه برای بسط و گسترش اطلاع‌رسانی است و توصیه می‌کنم پایگاه خبری هم لینک همه این سامانه‌ها را در سایت خود قرار دهد و به عنوان محور تمام رسانه‌ها و سامانه‌های وزارت راه و شهرسازی انجام وظیفه کند./

نظر شما