شناسهٔ خبر: 13902 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور به پایگاه خبری خبر داد:

نصب ۲۲۰ سامانه ثبت تخلف جدید در آزادراه‌ها تا پایان ۹۴/ تجهیز تمام محورهای شریانی به ۱۸۷۹ دوربین تا خرداد ۹۷

بازدید وزیر راه و شهرسازی از مرکز مدیریت راه‌های کشور معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور از تجهیز آزادراه‌های تهران-ساوه، تهران- قم- اصفهان، کرج - قزوین-زنجان - تبریز، قزوین-رشت و برخی محورهای بزرگراهی به حدود ۲۲۰ سامانه ثبت تخلفات رانندگی تا پایان امسال خبر داد و گفت: پیمانکار موظف است تا ۱۰ خرداد سال آینده ۶۰۰ سامانه را در محورهای شریانی کشور نصب، اجرا و بهره‌برداری کند.

مرتضی یوسفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تجهیز محورهای شریانی کشور به سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور گفت: قرارداد نصب ۱۸۷۹ سامانه در محورهای شریانی کشور از تاريخ ۱۰ خرداد امسال آغاز شده و به مدت هشت سال ادامه دارد که بر اساس آن مقرر شده در سه سال ابتدايي عمليات نصب، اجرا و بهره برداري انجام شود و تا پايان سال هشتم نیز پشتيباني و نگهداري تمامي سامانه ها صورت پذیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این تعداد، ۴۰۰ سامانه موجود نيز به پيمانكار جهت پشتيباني و نگهداري تحويل خواهد شد که در سال نخست، ۳۵ قرارگاه پلیس راه کشور جهت مانیتورینگ در استانهای كشور تجهيز می‌شوند.

معاون مرکز مدیریت راه های کشور با بیان اینکه در دیماه امسال حدود ۷۴ سامانه در محورهاي تهران-ساوه ، تهران-قم و قم- اصفهان نصب و به بهره برداری می‌رسد، گفت: تاکنون از۴۰۰ سامانه ثبت تخلفات موجود ۳۵۰ سامانه برای نگهداری و پشتیبانی به پیمانکار تحویل داده شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه فرآيند مکانیابی نصب سامانه‌های عمليات محور كرج - قزوين- زنجان- تبريز و محور قزوين- رشت نیز انجام شده است افزود: سامانه پيامكي اطلاع رساني به متخلفان بر اساس ثبت تخلف در سامانه­هاي موجود نیز عملیاتی شده است.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: همچنین شناخت وضع موجود از قرارگاه­های پلیس راه استان­های تهران، زنجان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و یزد نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۸۷۹ سامانه ثبت تخلفات رانندگی در تمام راه‌های شریانی کشور نصب می‌شود گفت: طول راه‌های شریانی کشور اعم از بالغ بر ۱۷ هزار کیلومتر راه‌های اصلی، ۲۴۰۰ کیلومتر آزادراه‌ها و ۱۴۴۸۰بزرگراه‌ها حدود ۳۴۶۰۰ كيلومتر است.

یوسفی از تجهیز آزادراه‌های تهران- ساوه، تهران- قم- اصفهان، کرج - قزوین-زنجان - تبریز، قزوین-رشت و برخی محورهای بزرگراهی به حدود ۲۲۰ سامانه ثبت تخلفات رانندگی تا پایان امسال خبر داد و گفت: پیمانکار موظف است بر اساس برنامه زمان‌بندي شده در سال اول قرارداد یعنی تا تاريخ ۱۰ خرداد سال آینده ۶۰۰ سامانه را در محورهای شریانی کشور نصب، اجرا و بهره‌برداری کند.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور تاکید کرد: تمامي محورهاي شرياني بر اساس شاخص هايي از قبيل تصادفات منجر به فوتي، سرعت غير مجاز، تردد و ... اولويت بندي شده و ۱۸۷۹ سامانه‌ ثبت تخلف تا پایان سال سوم یعنی ۱۰ خرداد ۹۷ و بر مبناي همین شاخص‌ها نصب می‌شوند./

نظر شما