شناسهٔ خبر: 139050 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعلام کرد؛

واگذاری زمین به یک‌هزار و ۵۱۸ متقاضی در شهرستان قاینات

شورای مسکن قاین سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از واگذاری زمین به یک‌هزار و ۵۱۸ متقاضی در شهرستان قاینات خبر داد و گفت: هدف از برگزاری جلسات شورای مسکن استان در شهرستانها بررسی دقیق موانع و رفع مشکلات طرح نهضت ملی مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) یازدهمین جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی صبح امروز به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی(دبیر شورا) فرماندار ، امام جمعه و دیگر اعضاء در محل فرمانداری شهرستان قاینات برگزار شد.

میرمحمد مودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به هدف برگزاری جلسات شورای مسکن استان در شهرستانها بیان کرد: با توجه به اینکه مسکن برنامه اصلی دولت است در استان کار ساخت و واگذاری مسکن با جدیت در حال برگزاری است و هدف از برگزاری جلسات شورای مسکن استان در شهرستانها نیز بررسی دقیق جزئیات ،موانع و رفع مشکلات و پایش این طرح ملی در شهرستانهاست.

مودی افزود: در شهرستان قاین ۶ سایت نهضت ملی مسکن وجود دارد که ۲ سایت در قائن، دو سایت در نیمبلوک و یک سایت در آرین شهر و خضری وجود دارد که مجری آماده سازی این سایت ها شهرداری و موسسه عمران اجتماعی بسیج است.

وی گفت: در شهرستان قاینات به هزار و ۵۱۸ متقاضی زمین واگذار شده که ۹۲۲ متقاضی به بانک مسکن معرفی و تاکنون ۲۴۸ متقاضی نسبت به اجرای فونداسیون اقدام کرده اند.

مودی با اشاره به اینکه ۱۰درصد آمار متقاضیان در استان مربوط به شهرستان قائنات می باشد افزود: در شهر قاین سه سایت ۴۹ هکتاری ۳۸ هکتاری و ۳۶ هکتاری برای این منظور الحاق شده که در حال اجرای آماده‌سازی است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد:در طرح جوانی جمعیت نیز ۸۲۵ نفر در شهرستان قاینات ثبت نام نموده اند که تعداد ۱۱۱ نفر تایید نهایی شده اند و ۷۸ واحد قرعه کشی وتخصیص یافته است.

گفتنی است در این جلسه اسناد مربوط به ۲ سند دولتی به نام سازمان ملی زمین و مسکن توسط اداره کل ثبت و اسناد از اراضی توافق شده به اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تحویل شد.