شناسهٔ خبر: 13910 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواشناسی کشو مطرح کرد

بارش‌های پاییزی در حد نرمال خواهد بود

نشست خبری داود پرهیزکار- هواشناسی رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: با بررسی نقشه های پیش یابی در مرکز ملی اقلیم شناسی این سازمان، در فصل پاییز بارش ها در اکثر نقاط کشور در حد نرمال و در غرب و شمال بیش از حد نرمال خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی داود پرهیزکار در گفت و گو با ایرنا، افزود: انتظار داریم با افزایش دما از اواخر نیمه دوم فصل زمستان به خصوص در غرب و جنوب غرب شاهد بارش های کمتر از حد نرمال باشیم.

وی با بیان آنکه طبق پیش بینی های انجام شده بارش برف و باران در آبان و آذر در اکثر نقاط کشور بیش از حد نرمال خواهد بود، گفت: از نیمه دوم فصل زمستان مناطق غرب و جنوب غربی کشور شاهد بارش‌های کمتر از حد نرمال خواهند بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سازمان هواشناسی کشور 24 ساعته شرایط جوی را در کشور و منطقه رصد و هرگونه سامانه مخرب را حداقل یک هفته قبل از ورود به کشور پیش بینی می کند تا در اختیار مردم و مسئولان قرار گیرد، لذا جای هیچگونه نگرانی در این زمینه و پدیده ال نینو وجود ندارد.

رییس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به حوزه فعالیت پدیده ال نینو، یادآور شد: حوزه فعالیت این پدیده در اقیانوس آرام و حاره ای است و به هیچ عنوان به ایران نفوذ نخواهد کرد و تنها اثرات جزیی آن ممکن است بر بارش های ایران تاثیرمثبتی داشته باشد.

پرهیزکار افزود: بدون شک پدیده ال نینو به تنهایی تعیین کننده ترسالی و خشکسالی رژیم های بارشی ایران نیست و نوسانات متعدد جوی بر میزان بارش ها در کشور تاثیرگذار هستند.

رییس سازمان هواشناس کشور در پایان اظهار داشت: فصل زمستان ویژگی های خاص خود را دارد و بارش برف و باران و افت دما و افزایش سرما از ویژگی های فصل زمستان است.

نظر شما