شناسهٔ خبر: 139131 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

کلنگ زنی بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان طرح در سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد

راستا- کهگیلویه وبویراحمد مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر هیات دولت به استان بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان طرح کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سفر اول ریاست محترم جمهوری به استان در حوزه راه و شهرسازی با احتساب متمم سفر مبلغی حدود ۸۵۰ میلیارد تومان در حوزه راه و شهرسازی اعتبار پیش بینی شد.

راستا مهم ترین طرح های سفر اول هیات دولت به استان را  پروژه یاسوج- سی سخت، جاده دهدشت- چرام، تقاطع هم سطح مهریان، پل بنسنجان، جاده یاسوج- سمیرم، جاده یاسوج- شیراز و جاده باغچه سادات و سرفاریاب اعلام کرد و گفت: از مبلغ ۸۵۰ میلیارد تومان سفر اول کمتر از ۴۰ درصد تخصیص پیدا کرد اما با این وجود پروژه‌ها شروع شد که پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در این سفر هیات دولت برای پروژه‌های نیمه تمام پشنهاداتی داشته‌ایم البته باید متذکر شوم که برای پروژه یاسوج سی سخت با  توجه به اعتباری که داده‌اند کار شده است و پروژه زیر بار ترافیک رفته است  و در همین ارتباط دو دستگاه تونل در همین مسیر یاسوج سی سخت شروع به کار کردیم که الحمدالله از سرعت خوبی برخوردار است و تاکنون ۳۰ درصد کار شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در همین ارتباط پل بزرگ ورودی سی سخت را به مناقصه گذاشتیم که پیمانکار انتخاب شده است   انشالله در سفر دوم هیئت دولت کلنگ زنی خواهد شد.

راستا با اعلام اینکه تعدادی پروژه پیشنهاد داده‌ایم که تاکنون نتیجه نهایی اعلام نشده است، خاطرنشان کرد:  اکثراً این پروژه‌های تکمیلی بوده است مخصوصاً ورودی شهرها و چهار خط‌ه های مرکز و شهرهای بزرگ استان که  تلاش خواهیم کرد  پروژه‌ها را تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: در سفر هیات دولت حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی خواهیم داشت که قراردادها انجام شده است، در این سفر وزیر محترم راه و شهرسازی از پروژه‌های مهم راه شهرسازی استان از جمله پروژه یاسوج سمیرم اصفهان که از راه‌های مهم کشور محاسبه می‌شود و کریدور جنوب کشور است بازدید خواهند کرد.

راستا اضافه کرد: پروژه مهم جاده پاتاوه  دهدشت در این سفر هیات دولت افتتاح خواهد شد  این طرح یک قطعه بزرگ از جاده بهبهان شهرضا  به طول ۱۳۶ کیلومتر که کلاً در استان کهگیلویه بویراحمد واقع شده است، دولت سیزدهم برای  این جاده که سال‌ها در دست اقدام بود همت بزرگی برای اتمام پروژه به خرج داد که در حال حاضر مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و آماده بهره‌برداری است .

وی افزود: تنها روشنایی تونل‌ها و نصب علائم هشدار دهنده مانده است که در حال اجرا است در این پروژه در حین اجرای عملیات تونل چهارم دچار ریزش شد که به همت قرارگاه خاتم الانبیا مشکل حل و ایمن سازی شد بیش از ۳۰ طرح راهسازی در این سفر بهره‌برداری خواهد شد و زیر بار ترافیک خواهند رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه نهضت ملی مسکن مجموعاً ما دو بخش داریم که  بیش از ۲۰۰۰ واحد کلنگ زنی خواهد شد و نزدیک به ۳۰۰۰ واحد کار عملیات سازی و توافق با مالک صورت گرفت که مراحل اداری تغییر کاربری در حال انجام است.

راستا افزود: انشالله به محض انجام مراحل تغییر کاربری کلنگ زنی انجام و پروژه  شروع به کار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به سفر هیات دولت به استان اشاره کرد و گفت: در سفر اول ریاست محترم جمهوری، برای استان بسیار مثمر ثمر بوده است گشایش‌های خوبی صورت گرفته که بسیار امیدوار هستیم در سفر دوم این گشایش‌ها بیشتر باشد و امید داریم پروژه‌های ناتمام سفر اول را در حین سفر دوم تکمیل کنیم.