شناسهٔ خبر: 139138 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حضور هیأت نظارتی طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی

سفردکترمذنب به استان مرکزی مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی گفت: قراردادهای نهضت ملی مسکن در برخی شهرستان‌ها مورد بازنگری قرار گرفته و در صورت اجحاف در حق متقاضیان، اصلاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( استان مرکزی)، حسین مذنب، در جریان بازدید از طرح‌های نهضت ملی مسکن ساوه اظهار کرد: براساس دستور صادره از سوی رئیس جمهور در شورای‌عالی مسکن تمامی طرح‌های اقدام ملی مسکن در قالب هیات نظارتی مشترک وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی بازرسی می‌شود.

وی با اشاره به سفر دو روزه هیات نظارتی مشترک این دو وزارتخانه به استان مرکزی گفت: طرح‌های مهم این استان در شهرستان‌های مختلف مورد بازدید و بررسی قرار گرفته و در شورای مسکن استان برای رسیدن به راهکارهای عملی پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به درخواست متقاضیان اقدام ملی مسکن در ساوه مبنی بر بازنگری در مفاد قراردادها گفت: بررسی قراردادهای متقاضیان یکی از اهداف بازرسی‌های هیات نظارتی مشترک بین وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور است و پس از اعلام نظر این هیات بندهایی که احجاف آن در حق متقاضیان محرز شناخته شود حذف خواهد شد.

همچنین در این بازدید معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه نیز گفت: این شهرستان به واسطه صنعتی بودن یکی از مناطق کارگر نشین کشور بوده و حل مسئله مسکن در آن یکی از ضرورت‌های مهم در پاسخگویی به مطالبات مردم است.

مهدی الیاسی افزود: در حال حاضر اقدام ملی مسکن در این شهرستان در سه طرح با یک هزار و ۸۴۸ واحد در حال ساخت است و پنج هزار نفر نیز واجد شرایط بهره مندی از این طرح، در انتظار هستند.

طرح اقدام ملی مسکن ساوه در سه نقطه از شهر شامل ۹۸۰ واحدی کوی شهید بهشتی، ۴۸۴ واحدی بام ساوه و ۳۸۴ واحدی شهرک علوی به صورت کلی با ۷۱ درصد پیشرفت در دست ساخت است.