شناسهٔ خبر: 13921 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رستمی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

شرایط برای شفاف‌سازی فعالیت‌ها‌ی راه وشهرسازی گلستان مهیاست/ مشارکت مردمی، بهترین راه دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات است

علي بخش رستمي مدیرکل اداره راه و شهرسازی گلستان ضمن تأکید بر ضرورت اجرای قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در سطح کشور بخصوص در اداره‌کل راه وشهرسازی استان گلستان بیان کرد: تمامی اقدامات لازم برای اجرای این قانون در گلستان در حال انجام است.

علی‌بخش رستمی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این‌باره اعلام کرد:به دنبال سیاست وزارت راه و شهرسازی مبنی بر فراهم‌کردن شرایطی برای دسترسی آسان و آزاد شهروندان به اطلاعات در سراسر کشور، استان گلستان نیز در حال انجام اقدامات لازم برای شفاف‌سازی عملکرد خود بوده که ما در این راه از پیشنهادات و انتقادات خود مردم نیز بهره‌مند می‌شویم.

رستمی در ادامه اضافه کرد: ما در سایت ادارات خود فضایی را مهیا کردیم تا مردم از اطلاعات مربوطه از آغاز و پایان پروژه‌ها و یا جزئیات آنها مطلع شده و علاوه بر آن قادر به ارسال نظرات و مشکلات خود نیز باشند که در بحث اجرای این قانون جایگاه با اهمیتی خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه شهراه در پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته نیز بیان کرد: با راه‌اندازی رسمی و کامل این سامانه نیز اطلاعات کامل‌تری درخصوص عقد قراردادها و پروژه‌ها در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که پیشرفتی قابل توجه در این عرصه از سوی وزارت راه و شهرسازی کشور محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: در حال حاضر تمامی ادارات از جمله شهرداری‌ها موظف به اطلاع‌رسانی به وسیله سایت‌ها درخصوص فعالیت‌های خود مانند طرح جامع و ... نیز هستند.

تکمیل مسکن مهر و احیای بافت فرسوده در اولویت‌های استان

رستمی همچنین بیان کرد: واگذاری تمامی واحدهای مسکن مهر به متقاضیان و انجام اقدامات لازم برای ارائه تسهیلات از سوی بانک‌های عامل (سپه، ملت، ملی و تجارت) به داوطلبان با هدف احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده در اولویت‌  فعالیت‌های اداره‌کل استان قرار دارد.

وی همچنین ادامه داد که در بحث مسکن اجتماعی نیز منتظر سیاست‌های وزارتخانه هستیم تا به محض صدور دستور به آن نیز رسیدگی خواهیم کرد./

نظر شما