شناسهٔ خبر: 139222 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استان البرز در شاخص بازرسی‌های مرتبط با کنترل بازار اجاره بها رتبه دوم را کسب کرد

جلسه سراسری قرارگاه مسکن کشور گزارش عملکرد بازرسی‌های وزارت راه و شهرسازی در استان‌ها در جلسه سراسری قرارگاه مسکن با ریاست وزیر راه و شهرسازی و حضور رؤسای پلیس اماکن و پلیس اقتصادی کشور و کلیه مدیران و ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس ارائه شد و در این بررسی استان مازندران رتبه اول و استان البرز رتبه دوم کنترل بازار اجاره بهاء را کسب کردند.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز؛ در گزارش عملکرد ادارات راه و شهرسازی استان در جلسه قرارگاه مسکن کشور روز شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و با حضور رؤسای پلیس اماکن و پلیس اقتصادی کشور، استان‌های مازندران، البرز و یزد در شاخص بازرسی‌های مرتبط با کنترل بازار اجاره بهاء و برخورد با مشاورین املاک غیرمجاز و متخلف به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم ایستادند.

استان البرز با پلمب ۱۰۰ مشاوراملاک فاقد مجوز و متخلف و ۱۵۰۰ بازرسی در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

به گزارش بازرسی وزارت راه و شهرسازی در مجموع ۱۰۴۷۷ بازرسی در سراسر کشور در موضوع کنترل اجاره بهاء و مسکن انجام شده است که در نتیجه آن ۱۰۴۱ واحد غیرمجاز مشاورین املاک پلمب شده و ۶۴/۹۷ میلیارد تومان اخذ جریمه صورت گرفته است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: همه مشاوران املاک ضروری است از طریق سایت mojavez.ir نسبت به دریافت مجوز فعالیت قانونی خود اقدام نمایند.

در این جلسه همچنین عنوان شد؛ بالاترین درخواست مجوز از سوی مشاورین املاک کشور صورت می‌پذیرد که این نشان از متقاضی بالای فعالیت املاک دارد و باید کنترل و ساماندهی شود.

اهم تخلفات ذکر شده در قرارگاه سراسری مسکن عبارتند از: عدم دارا بودن جواز کسب، ثبت قرارداد در مبایعه نامه غیرمجاز و عدم دریافت کد رهگیری، گرانفروشی و دریافت حق‌الزحمه بیش از میزان قانونی، عدم صدور صورتحساب، عدم نصب جواز کسب در رؤیت مشتریان، عدم رعایت سقف افزایش اجاره بهاء اعلامی و مجاز، کتمان درآمد مالیاتی و اخلال در بازار املاک و زمین