شناسهٔ خبر: 139225 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان خبر داد؛

اجرای ۶۰ کیلومتر درزگیری پلیمری در سطح راههای استان همدان

جواد نگاهداری معاون راهداری استان همدان معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از اجرای ۶۰ کیلومتر درزگیری با استفاده از قیرهای پلیمری در سطح راههای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان جواد نگاهداری  معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان ضمن اشاره به اجرای ۶۰ کیلومتر درزگیری با استفاده از قیرهای پلیمری در سطح راههای استان گفت: درزگیری یکی از موثرترین روش های حفظ و نگهداری رویه آسفالت است که باعث افزایش طول عمر و دوام رویه آسفالتی راهها شده و حداقل دو سال خرابی سطح جاده را به تعویق می اندازد.

️وی تصریح کرد: عملیات درزگیری بیشتر در راههای شریانی و اصلی که دچار ترکهای ریز طولی و عرضی شده اند و بمنظور کاهش نفوذ آب و مواد تراکم ناپذیر به درون سیستم روسازی و کاهش نرخ خرابی مورد استفاده قرار می گیرد.

️وی اظهار کرد: مراحل انعقاد قرار داد با  ۳ شرکت تخصصی در راستای اجرای حداقل ۶۰ کیلومتر درزگیری با استفاده از قیرهای پلیمری در سطح راههای استان همدان انجام شده است.

️معاون راهداری استان همدان بیان کرد: با استفاده از داده های سامانه PMS ( سامانه برداشته وضعیت راههای کشور) محورهای شریانی استان که نیازمند درزگیری هستند مشخص شده است و این عملیات توسط ۳ شرکت تخصصی درزگیری در سطح راههای استان انجام خواهد شد.

نگاهداری اضافه کرد: هم اکنون عملیات درزگیری بطول ۱۰ کیلومتر در محور همدان-کرمانشاه بعد از تقاطع غیرهمسطح شهید زارعی در حال انجام است.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اجرای پروژه های عمرانی و ایجاد محدویت های ترافیکی در سطح راهها، از کاربران جاده ای خواهشمندیم با رعایت مقررات همکاری های  لازم را عوامل راهداری داشته باشند.