شناسهٔ خبر: 139229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴۳۸ مورد بازرسی بنگاه مشاور املاک طی یک ماه اخیر در گلستان انجام شد

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: از ابتدای فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در استان، ۴۳۸ بازرسی از بنگاه های مشاور املاک و ۴۵ پلمب واحدی صنفی توسط اعضای کارگروه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، دومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان با دستور کار گزارش اقدامات اعضای کارگروه، تدوین برنامه های آتی و بررسی پیشنهادات اعضا برگزار شد.

مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ابتدای این جلسه در خصوص اقدامات انجام شده در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان گفت: در راستای مصوبات اولین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، گشت مشترک سامان‌دهی بنگاه ها و مشاورین املاک در استان و برخورد قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک تشکیل و در حال بازرسی مستمر از بنگاه های سطح شهرستان گرگان است.

وی افزود: اعضای اصلی این گشت نمایندگان اداره کل صمت، راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، پلیس فراجا، سازمان امور مالیاتی و بسیج اصناف هستند.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان ادامه داد: ساماندهی بنگاه ها و مشاورین املاک در سه سطح صنفی، تعزیراتی و حکومتی و اطلاعاتی صورت می گیرد.

ملک همچنین گفت: طی یک ماه اخیر ۴۳۸ بازدید تجمیعی از بنگاه های مشاور املاک سطح استان صورت گرفته که از این تعداد ۴۰ اخطار پلمب و ۴۵ پلمب واحد صنفی صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه در این بازه زمانی واحدهای متخلف مجموعاً بیش از ۸۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی شده اند، افزود: همچنین برای ۱۰۳ بنگاه مشاور املاک پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

استاندار گلستان نیز در این جلسه با تاکید بر حذف مبایعه‌نامه های در بنگاه‌های مشاور املاک گفت: از این پس تمامی واحدهای صنفی مکلف به ثبت قرارداد خرید و فروش و اجاره در سامانه املاک و مستغلات بوده و باید مبایعه‌نامه های کاغذی از بنگاه ها حذف شود.

 زنگانه ادامه داد:  ثبت قرارداد در سامانه و اخذ کد رهگیری توسط شرکت ها غیر ممنوع و چنانچه قراردادی توسط شرکت ثبت شود واحد صنفی جریمه خواهد شد.

رئیس کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان همچنین اظهار کرد: تمامی کارکنان بنگاه های مشاور املاک باید نسبت به اخذ گواهی عدم سو پیشینه اقدام کنند.

وی از صدور پروانه تخصصی توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سخن گفت و افزود: پروانه های تخصصی که پیش از این توسط اتاق اصناف صادر شده، مجدداً توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تجدید شود.

زنگانه همچنین تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسان اعم از شرکت گاز، برق، آب و فاضلاب و شهرداری برای شناسایی خانه های خالی از سکنه همکاری های لارم را داشته و پاسخ به استعلامات را سرعت بخشند.