شناسهٔ خبر: 139256 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران؛

تلاش مضاعف در راستای خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران با جدیت ادامه دارد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران گفت: با توجه به بیش از ۱۴۰۰ قانون در حوزه ایثارگران موفق نبوده ایم و شاهد عملکرد ١۴ تا ١٨ درصدی در ارایه خدمات موثر بوده ایم و این نشان‌دهنده مظلومیت جامعه ایثارگری است که باید تلاش کنیم، مشکلات این عزیزان را مرتفع نماییم.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، در حاشیه سفر مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران به مشهد و شرکت در اولین کنگره بزرگداشت ۲۰۵۵ خانواده معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان، حمید مردانیان به همراهی وحید داعی مدیر کل و رییس شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی از راه آهن مشهد بازدید و در نشست با خانواده های شهدا، مدیران و کارکنان ایثارگر شرکت کرد.

مردانیان در این نشست با اشاره به این موضوع که مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی بزرگترین خانواده ایثارگر را در وزارت راه‌ و شهرسازی دارد، اظهار داشت: آیا آنطور که شایسته است به خانواده‌های ایثارگرمان خدمات ارزنده و لازم را ارائه داده‌ایم ؟ در پاسخ باید بگوییم متاسفانه خیر و این مستلزم عزمی فوی در رصد، بررسی مشکلات و حل آنان است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی، حضور در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران را باعث سعادت و خوشایندی دانست و گفت: عزت، سربلندی و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون ایثار، صبر و از خودگذشتگی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است.

وی افزود: تکریم و تعظیم خانواده شهدا رسالتی انکارناپذیر بر عهده همگان است. رسیدگی به مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران در اولویت کاری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

مردانیان با اشاره به دومین سفر استانی خود به خراسان رضوی، ادامه داد: در تبدیل وضعیت‌ها مستند به بند واو تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۱ در زمینه اعتبارات دچار مشکل شده‌ایم و مقداری از مشکلات به بحث تخصیص پست‌ها نیز برمی‌گردد که باید تلاش کرد و پیگیر شد تا این مشکلات حل شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بحث تامین مسکن برای ایثارگران ۵ درصد سهم در ایثارگران وزارت راه و شهرسازی است که حدود ٢٠٠ هزار مسکن می‌شود، که حدود ۵٠ هزار مسکن در حال عملیاتی شدن می باشد.