شناسهٔ خبر: 139264 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد؛

آغاز گشت‌های مشترک برای ساماندهی بنگاه‌های املاک مازندران

املاک مازندران مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان خبر داد و گفت: گشت‌های مشترک برای ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک در سطح شهرهای مازندران در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه‌وشهرسازی مازندران، علی دیوسالار در نخستین جلسه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات مازندران با هدف ساماندهی بنگاه‌های املاک استان که با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران و اعضای کارگروه جلسه در سالن جلسات اداره‌کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن کشور در ۲۴ اردیبهشت امسال و مصوبات جلسه معاون اول ریاست جمهوری و همچنین بند پنجم تصمیمات جلسه هشتاد و هشتم کارگروه هماهنگی اقتصادی دولت با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و تسریع در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم (مالیات بر خانه‌های خالی)، اولین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات مازندران تشکیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: در این جلسه که با حضور نمایندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه مشاوران املاک، نماینده ثبت اسناد و املاک، فرمانداری مرکز استان، نماینده امور مالیاتی، و معاونین اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، در خصوص نحوه اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار مسکن با هدف ساماندهی مشاورین و بنگاه های املاک و برخورد با متخلفان بحث و بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه این کارگروه ۱۵ عضو دارد و ذیل شورای مسکن استان به ریاست استاندار و دبیری اداره کل راه و شهرسازی استان فعالیت دارد تصریح کرد: جلسات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک استان هر هفته باید با حضور تمام اعضا برگزار شود و مصوبات آن پس از بررسی در دبیرخانه استانی، به وزارت راه و شهرسازی ارسال می‌شود.

دیوسالار خاطرنشان کرد: به زودی و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه های حاضر در جلسه با اهداف ساماندهی و برخورد با متخلفان حوزه بازار مسکن در حدود صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی از بنگاه های املاک و مستغلات سطح شهر بازرسی و سرکشی خواهند کرد و ساری به عنوان مرکز مازندران به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از آغاز گشت‌های مشترک برای ساماندهی بنگاه‌های املاک استان با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور خبر داد.

این مسئول یکی از اهداف کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات را شناسایی خانه های خالی عنوان کرد و گفت: شهرداران به ویژه در غرب استان، خانه های بدون سکنه را سریع‌تر شناسایی کنند.

وی مسکن را دغدغه مردم و خانواده ها عنوان کرد و افزود: دولت سیزدهم تأمین مسکن را با تلاش مضاعف و بی‌وقفه پیگیری می‌کند و باید با همکاری تمام اعضای کارگروه مشکلات بررسی و برابر تصویب نامه شورای عالی مسکن اقدام قاطع و برخوردهای قانونی انجام شود.

دیوسالار تصریح کرد : برابر دستور رئیس جمهور در هفتمین شورای عالی مسکن ، کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات موظف به ساماندهی بنگاه های مشاور املاک دانسته است و ادارات و نهادهای عضو کارگروه تا پایان آبان ۱۴۰۲ نسبت به شناسایی واحدهای غیرمجاز اقدام و در صورت عدم اخذ مجوز صنفی ، نسبت به پلمب و تعطیلی براساس مقررات اقدام می‌شود.