شناسهٔ خبر: 139332 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد؛

نصب و راه اندازی دو دستگاه دوربین نظارت تصویری جدید در راه‌های استان مرکزی

محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از نصب و راه اندازی دو دستگاه دوربین نظارت تصویری جدید در راه‌های استان مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «محمد محسنی» معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های مدیریت هوشمند راه‌ها در استان مرکزی گفت: در تیر ماه امسال دو سامانه دوربین نظارت تصویری به شبکه کنترلی مرکز مدیریت راه‌ها افزوده شده است.

به گفته وی: با راه اندازی این دو سامانه، تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در شبکه راه‌های استان مرکزی به ۳۲ دستگاه ارتقاء یافته است.

محسنی محل نصب این دوربین‌ها را در دو محور «ساوه - بوئین زهرا» محدوده تقاطع روستای ملارد و دیگری در «کنارگذر شمالی اراک» محدوده روستای کله نمک کوه عنوان کرد و گفت: این مقاطع از محورهای یاد شده براساس اهمیت و اولویت های تعیین شده از لحاظ موقعیت استراتژیکی، برفگیر بودن، اهمیت ترافیکی و... تعیین شده اند.

وی اعتبار هزینه شده برای نصب و راه اندازی این دو سامانه را ۱۵ میلیارد ریال برشمرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی بعمل آمده بزودی دو دستگاه دوربین نظارت تصویری دیگر نیز در جاده‌های سطح استان نصب خواهد شد.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بمنظور کنترل سرعت خودروهای عبوری ۸۶ دستگاه دوربین‌ ثبت تخلف سرعت مجهز به محاسبه میانگین سرعت نیز در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند.