شناسهٔ خبر: 139342 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه دوم کشور توسط استان البرز در تنظیم بازار مسکن و ساماندهی املاک

جلسه تنظیم بازار مسکن و ساماندهی مشاوران املاک استان لبرز مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: البرز در تنظیم بازار مسکن و ساماندهی املاک رتبه ۲ کشوری را داراست و پرسوداگرانه‌ترین استان پس از تهران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ جلسه تنظیم بازار مسکن و ساماندهی مشاوران املاک به ریاست رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی البرز و با حضور محمد پشنگ پور قاضی دادگستری و عضو شورای مسکن دادگستری، رضا بیات رئیس حوزه ضوابط شهرسازی شهرداری کرج، مهدی سیاهوشی رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف، مظاهر محمدی کارشناس مسئول بازرسی صمت، مریم قمی رئیس اتحادیه املاک استان و مرتضی پاشایی معاون اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: البرز در تنظیم بازار مسکن و ساماندهی املاک رتبه ۲ کشوری را داراست و پرسوداگرانه‌ترین استان پس از تهران است.

وی در ادامه از حاضرین در جلسه خواست تا هریک گزارشی از اقدامات حوزه کاری خود درخصوص موضوع جلسه ارائه دهند.

در ادامه مریم قمی رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرج بیان کرد: از اردیبهشت ماه در زمینه کنترل مشاورین املاک فعال هستیم که ۴۸۰ اخطار به املاک بدون پروانه یا متخلف داده شده است.

وی افزود: ۲۵ نفر از مشاورین املاک که ۲ سال غیرمجاز در کرج فعال بودند و قراردادهای ممنوع شده از سال ۱۳۹۲ را استفاده می‌کردند، ۳ روز با دستور دادگاه بازداشت شدند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرج تصریح کرد: از کلیه مشاورین املاک مناطق مختلف و مشاورین املاک فاقد پروانه بازرسی به عمل آمده است.

وی افزود: صدور پروانه املاک به مدت یک ماه متوقف شد و پس از آن ۱۶۶ پروانه کسب در عرض ۵۳ روز صادر شد و این نشان دهنده کارکرد مفید اخطارهای صادر شده می‌باشد چرا که میزان درخواست پروانه بالا رفته است.

قمی ادامه داد: کمتر از ۲۵ روز اقدامات مربوط به صدور پروانه انجام می‌شود و درخواست داریم شهرداری‌ها تابلوی تبلیغات در سطح شهر در اختیار ما قرار دهند تا اطلاع رسانی در اینخصوص صورت گیرد.

خالقی خاطرنشان کرد: در جلسه ویدئو کنفرانسی قرارگاه مسکن کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی در روز شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲، همه ارگان‌های مرتبط با کنترل بازار مسکن و اجاره بهاء و ساماندهی مشاورین املاک اعلام آمادگی کردند.

محمد پشنگ پور قاضی دادگستری و عضو شورای مسکن دادگستری استان البرز بیان کرد: ۲ مصوبه در شورای حقوق بیت‌المال داشتیم که تا تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ کلیه مشاورین املاک غیرمجاز شناسایی شوند.

وی گفت: اداره کل اماکن البرز آمادگی پلمپ املاک متخلف را دارد.

مظاهر محمدی کارشناس مسئول بازرسی صمت اظهار کرد: با اداره کل تعزیرات حکومتی استان گشت مشترک داریم و واحدهای صنفی که گرانفروشی و عدم رعایت تکالیف صنفی دارند به اداره کل مذکور معرفی می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در پایان جلسه بیان کرد: سکوهای فروش اینترنتی تعهداتی را در سطح ملی داده‌اند تا قیمت‌ها را کنترل کنند.

وی افزود: در خصوص کنترل بازار مسکن و ساماندهی املاک در استان دغدغه‌مند هستیم و به امید خدا و با همکاری و هماهنگی تمام ارگان‌های ذیربط به این مورد رسیدگی مستمر خواهیم کرد.