شناسهٔ خبر: 139427 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساماندهی بنگاه های مشاور املاک شهرستان های گلستان؛

کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان به علی آباد کتول رسید

راه و شهرسازی گلستان اگرچه در اولین مرحله بازرسی از بنگاه ها، شهرهای بالای ۱۰۰ هزارنفر و مراکز استان ها به عنوان پایلوت انتخاب شده اند، اما در استان گلستان بازرسی از سایر شهرها و روستاها انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، در اولین گام از تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در گلستان گشت مشترک سامان‌دهی بنگاه های مشاور املاک با اعضای سازمان ها و ادارات نظارتی تشکیل شد.

 هر کدام از این اعضا با اختیارات خود نسبت به برخورد با متخلفین اقدام کرده و جریمه های صنفی و نقدی برای هر کدام از بنگاه های متخلف لحاظ می شود.

اگرچه در اولین مرحله بازرسی از بنگاه ها، شهرهای بالای ۱۰۰ هزارنفر و مراکز استان ها به عنوان پایلوت انتخاب شده اند، اما در استان گلستان شهرستان های کوچک از بازرسی و گشت ساماندهی  بنگاه های مشاور املاک بی نصیب نمانده اند.

در این راستا پیش از ظهر دوشنبه ۲۶ تیرماه، جلسه هماهنگی و ساماندهی بنگاه های مشاور املاک سطح شهرستان علی آباد کتول با حضور نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، فرماندار شهرستان و نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو کارگروه برگزار شد.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در این جلسه گفت: مشاورین املاک حلقه اتصال بین موجر و مستاجر و فروشنده و خریدار هستند.

حجت میرزایی اظهار کرد: این بازرسی ها با رویکرد تنظیم و کنترل بازار مسکن انجام شده و هدف ما از برگزاری گشت همراهی با بنگاه های مشاور املاک در مسیر اجرای قانون است.

وی افزود: با اجرای این گشت ها ما مقابل مشاورین املاک قرار نگرفتیم، بلکه دوش تا دوش آنها هستیم تا سوداگری در بازار مسکن کاهش و قیمت آن کنترل شود.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات عنوان کرد: براساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، تحت هیچ شرایطی نباید مبایعه نامه به صورت دستی نوشته شود بلکه باید سیستمی و کد رهگیری نیز اخذ شود.

فرماندار علی آباد کتول نیز در این جلسه با تاکید بر کنترل بازار املاک با تعامل بین دستگاه ها، گفت: جلوگیری از سوداگری در بازار مسکن باید به صورت میدانی و با حضور تمامی دستگاه های نظارتی انجام شود.

احمدی ادامه داد: در علی آباد ۱۵۹ بنگاه مشاور املاک دارای مجوز وجود دارد که پیش از آغاز  گشت بازرسی و تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در گلستان کلاس های آموزشی در راستای دریافت پروانه تخصصی در این شهرستان انجام می شده است.

وی افزود: در این شهرستان هر شش ماه با حضور اساتید مجرب کلاس های آموزش تخصصی مشاوران املاک برای دریافت پروانه تخصصی برگزار می شود.

فرماندار علی آباد کتول ادامه داد: همچنین به دلیل ظرفیت بالا این شهرستان در برگزاری کلاس های آموزشی تخصصی مشاوران املاک، پیشنهاد می شود علی آباد کتول به به عنوان شهرستان پایلوت برای برگزاری دوره های تخصصی آموزشی  انتخاب شود.

گفتنی است در پایان این جلسه، پس از بررسی زیرساخت های موجود در اتاق اصناف شهرستان توسط نماینده وزیر راه و شهرسازی، بازدید از بنگاه های مشاور املاک علی آباد با رویکرد آموزشی و پایش عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در خصوص صدور پروانه های تخصصی صورت گرفت.