شناسهٔ خبر: 139480 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

طرح شهر جدید اینچه برون تصویب شد

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تصویب امکانسجی طرح شهر جدید اینچه برون در کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: گلستان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است.

وی افزود: طرح های توسعه فراشهری طرح‌هایی هستند که سیاست های توزیع جمعیت، فعالیت و همچنین پهنه های عملکردی و کاربری اراضی را در سطوح ناحیه، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند.  

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: تهیه و بررسی طرح امکانسنجی احداث شهر جدید اینچه برون یکی از این طرح ها می باشد.

ملک همچنین گفت: موقعیت مکانی و مطالعات این طرح با مساحت ۵۰۰ هکتار توسط اداره کل منابع طبیعی انجام و مورد تایید واقع شده است.

وی افزود: پس از تایید موقعیت مکانی، طرح  در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان تصویب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: گفتنی است اینچه ‌برون شهری مرزی در شهرستان گنبد کاووس بوده که در مرز کشور ترکمنستان قرار دارد

گفتنی است راه‌آهن گرگان - اینچه‌برون به طول ۸۸ کیلومتر ایران را به کشور روسیه، کشورهای مستقل همسو و چین متصل می‌کند که این امر بیانگر اهمیت ویژه این شهر می باشد.