شناسهٔ خبر: 139481 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان:

نتایج آزمون ورود به حرفه در ۷ رشته مهندسی منتشر شد/پاسخنامه تشریحی سوالات با هدف آموزش و شفاف‌سازی برای شرکت‌کنندگان قابل دریافت است

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اعلام اینکه نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسی در هفت رشته مهندسی منتشر شده است از انتشار پاسخنامه تشریحی سوالات با هدف آموزش و شفاف‌سازی برای سومین بار، خبر داد.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اعلام نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسی برای هفت رشته خبر داد و گفت: طبق قرار قبلی و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در ماه‌های گذشته، نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسی در هفت رشته مهندسی برای صلاحیت طراحی، نظارت و اجرا، کاردان‌های فنی در ۶ رشته و معماران تجربی که روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور برگزار شد، از طریق سایت معاونت مسکن و ساختمان اعلام شد که برای متقاضیان قابل دریافت است. 

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با یادآوری اینکه این دوره از آزمون‌ها به شکل تستی و در ۷۱ شهر و ۹۲ حوزه امتحانی برگزار شد، افزود: به منظور رعایت حقوق داوطلبان و شرکت‌کنندگان تمامی اعتراض‌ها دریافت و تک تک آنها بررسی و اصلاحات لازم برای آنها انجام شد.

نتایح آزمون تشریحی طراحی معماری تا شهریور اعلام می‌شود

مانی‌فر تصریح کرد: در مورد آزمون طراحی معماری ن یز تاکنون تصحیح بیش از ۶۰ درصد دفترچه‌ها انجام شده است که آن هم به مرور انجام خواهد شد. مقرر شده است تا نتایج آزمون طراحی معماری در اواخر مردادماه طبق قولی که به داوطلبان دادیم، اعلام شود.

انتشار پاسخنامه تشریحی سوالات آزمون ورود به حرفه مهندسی با هدف شفاف‌سازی و آموزش

وی از انتشار پاسخنامه تشریحی سوالات آزمون ورود به حرفه مهندسی برای تمامی رشته‌ها توسط مرجع برگزار کننده آزمون با هدف شفاف‌سازی و تاکید بر جنبه آموزشی آن برای سومین بار، تاکید کرد و گفت: با اینکار علاوه بر آنکه داوطلبان منابع آزمون را پیدا می‌کنند، راه حل صحیح سوالات را نیز خواهند یافت.

برگزاری سه دوره آزمون ورود به حرفه مهندسی در سال 

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: امسال برگزاری سه دوره آزمون ورود به حرفه مهندسی طراحی و برنامه‌ریزی شده است که یک دوره آن در اواخر اردیبهشت برگزار شد. مقرر شده تا دوره دوم در مهرماه و دوره سوم در بهمن و یا اسفندماه برگزار شود.