شناسهٔ خبر: 139507 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان:

امسال ۸۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان احداث می‌شود

کردستان معاون فنی و نظارت راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: براساس هدف گذاری صورت گرفته ، در سالجاری ۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان کردستان احداث می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) رامبد نوذری معاون فنی و نظارت راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، ۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان با هزینه ای قریب به ۱۱۰ میلیارد تومان احداث شد که با این اقدام ۲ هزار و ۱۳۰ خانوار از نعمت راه روستایی برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ در عملی جهادگونه احداث راه روستایی در استان پیشرفت چشمگیری داشت و توانستیم ۱۸۰ کیلومتر راه را با اعتبار ۴۱۰ میلیارد تومان احداث کنیم. نوذری گفت: با احداث این میزان راه روستایی ۷ هزار و ۷۰۰ خانوار از راه آسفالت بهره مند شوند.

معاون فنی و نظارت راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با اشاره به هدف گذاری احداث ۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان طی سال جاری ، خاطر نشان کرد: شاخص بهره مندی روستاهای استان از راه اسفالته ۷۱ درصد است در حالی که این میزان در متوسط کشوری ۸۴ درصد می باشد.

نوذری با بیان اینکه در استان یکهزار و ۷۸۵ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم، افزود: ۴۱۲ روستای استان که طول راه های آنها هزار و ۵۰۰ کیلومتر است ، فاقد راه آسفالته اند.