شناسهٔ خبر: 139508 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن:

پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن در سه ماهه نخست امسال

نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال قرارداد ۸۰ هزار میلیارد تومان وام نهضت ملی مسکن امضا شده است، از پرداخت ۷۰ هزار میلیاردتومان تسهیلات نهضت ملی مسکن در سه ماه نخست سال جاری توسط بانک‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوالفضل نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر گفت: در ۳ ماه ابتدایی امسال با همکاری بسیار خوب  رئیس کل بانک مرکزی و همراهی مدیران عامل شبکه بانکی، بیش از کل سال گذشته و به مبلغ بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان وام نهضت ملی مسکن پرداخت شده است.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در چند هفته گذشته جلسات فشرده و بسیاری بین بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی برای تسریع در پرداخت تسهیلات برگزار شده و ادامه خواهد داشت.

نوروزی تصریح کرد: پس از برگزاری سه جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور در سال جاری، همکاری بانک‌ها با نهضت ملی مسکن نسبت به سال قبل بهبود یافته است.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: سهمیه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مسکن در سال ۱۴۰۰ از سوی بانک مرکزی ابلاغ شد، اما برخی از ستاد بانک‌هایی که در تهران هستند برای استان‌ها ابلاغ نکرده بودند، بعد از تاکید رئیس جمهور همه بانک‌ها به سامانه مربوطه متصل شدند و برای اعطای تسهیلات روستایی و ودیعه و خود مالکی دسترسی و داشبورد مدیریتی داشتند.  در حال حاضر همه بانک‌ها متصل هستند و امکان پرداخت وام و حتی تسهیلات حمایتی در قالب اراضی اجاره ۹۹ ساله هم فراهم است.

نوروزی با بیان اینکه اخیرا بانک‌ها همکاری خوب داشتند و همه به سامانه متصل شدند، اظهار کرد: تا ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ یک میلیون و ۳۴۷ هزار متقاضی دریافت تسهیلات مسکن به ۵ بانکی که سهمیه بالا داشتند معرفی شده‌اند که از این میزان ۳۵۰ هزار میلیارد تومان به ۳۲۲ هزار نفر پرداخت شده است.

به گفته وی، امسال قرارداد ۸۰ هزار میلیارد تومان وام نهضت ملی مسکن امضا شده است.