شناسهٔ خبر: 139538 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف بیش از ۲۲ هزار متر مربع از اراضی دولت در منطقه آتشگاه کرج

رفع تصف از اراضی دولتی استان البرز ۲۲ هزار متر مربع از اراضی شهرستان کرج در منطقه آتشگاه به ارزش تقریبی ۱۳۲ میلیارد تومان رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ اراضی رفع تصرف شده کرج شامل قطعه زمینی به مساحت ۲۲۰۰۰ متر مربع در اراضی ملی در منطقه آتشگاه است که توسط اشخاص حقیقی اقدام به تسطیح ، فنس  کشی ، احداث بنا ، آلاچیق ، چادر و آماده سازی زمین شده بود و با اقدام  جدی یگان حفاظت از اراضی استان رفع تصرف شد.

 حسین شریفی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با بیان این مطلب افزود: با عنایت به لزوم حفاظت از انفال و بیت المال مقدار تقریبی ۲۲۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی که از سوی سودجویان تصرف شده بود با پیگیریهای صورت گرفته رفع تصرف شد و به وضع سابق برگشت.

شریفی ارزش تقریبی این اراضی را بالغ بر ۱۳۲ تومان اعلام و اضافه کرد: با تلاشهای انجام شده و جلسات متعدد و پیگیری‌های انجام شده، مراتب تثبیت مالکیت دولت در تمامی اراضی ملی طی شد.

وی همچنین از همکاری صورت گرفته اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان طالقان در ارتباط با صدور اسناد مالکیت اراضی دولت یاد کرد و ضمن تشکر از زحمات رؤسا و همکاران ادارات معاونت املاک و حقوقی، از مجموعه یگان حفاظت اراضی به فرماندهی سرهنگ خزائی که با رفع موانع موجود زمینه تثبیت مالکیت دولت در این اراضی را فراهم کردند، قدردانی کرد.

شریفی در پایان از کسانی که شاهد تعرض به اراضی دولتی هستند درخواست کرد؛ با شماره تلفن سامانه ای ۱۶۵۶ تماس گرفته و دست سودجویان را از اموال دولت کوتاه کنند.