شناسهٔ خبر: 139828 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دهمین جلسه شورای مسکن گلستان عنوان شد؛

پلمب ۵۰ بنگاه مشاور املاک متخلف در گرگان

راه و شهرسازی گلستان در دهمین جلسه شورای مسکن استان گلستان بازرسی از ۵۴۰ بنگاه مشاور املاک، از آغاز فعالیت برگزاری جلسات مستمر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان و پلمب ۵۰ واحد صنفی متخلف در گرگان عنوان شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: با توجه به فصل نقل و انتقالات در حوزه اجاره مسکن، جلسات هماهنگی کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مسکن گلستان به صورت هفتگی برگزار می شود.

وی افزود: در این جلسات برنامه ریزی های لازم برای کاهش تخلفات بنگاه های مشاور املاک و همچنین کاهش سوداگری در بازار مسکن انجام می شود.

ملک با بیان اینکه این کارگروه به ریاست دکتر زنگانه استاندار گلستان در استان تشکیل شده، اظهار کرد: در حال حاضر کمیته های مشخصی ذیل این کارگروه تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز در حاشیه این جلسه گفت: خروجی جلسات مستمر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان موجب پلمب ۵۰ واحد صنفی متخلف شده است.

سید مهدی مهیایی اظهار کرد: در این جلسات که با حضور اعضای کارگروه اعم از اداره کل راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، اداره کل صمت، اتحادیه مشاورین املاک و سایر دستگاه های ذیربط تشکیل می شود برنامه های اثربخشی برای کنترل بازار مسکن استان تدوین شده است.

وی افزود: از ابتدای فعالیت این کارگروه در استان تا کنون ۵۴۰ بازرسی از بنگاه های مشاور املاک انجام شده و این واحدهای صنفی متخلف بیش از ۸۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی شده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: همچنین در دهمین جلسه شورای مسکن استان مقرر شد، در شهرستان ها نیز کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن استان تشکیل و اقدامات لام در این حوزه با محوریت فرمانداری ها انجام شود.

گفتنی است با شش دستور کار و با محوریت بررسی وضعیت پیشرفت و اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان، عملکرد دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، گزارش شورای هماهنگی بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و بررسی وضعیت آماده سازی اراضی نهضت ملی مسکن برگزار شد.