شناسهٔ خبر: 139852 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد؛

تسریع در عملیات اجرایی تعریض محور کبودراهنگ - خلعت آباد

عملیات اجرایی تعریض محور کبودراهنگ - خلعت آباد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بر تسریع در عملیات اجرایی تعریض محور کبودراهنگ - خلعت آباد تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در طی بازدید از محور کبودرآهنگ_ خلعت آباد گفت: به منظور تسریع در ایمن سازی این محور و کاهش تصادفات جاده‌ای ۳ کیلومتر از محور کبودرآهنگ- خلعت آباد از سوی راهداری استان همدان در حال تعریض است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و توسعه راه‌ها در حیطه و اختیارات راهداری نیست و وظیفه راهداری حفظ و نگهداری راه‌های موجود است افزود: تعریض محور فرعی کبودرآهنگ- خلعت آباد در برنامه اداره کل راه وشهرسازی بوده و راهداری استان به منظور رفع موقت حادثه خیزی با بکارگیری ۱۰ دستگاه از ماشین الات راهداری مشغول تعریض بخشی از این محور است.

آهکی تأکید کرد: علاوه بر تعریض، اجرای شیار لرزاننده طولی و عرضی، احیای خط کشی و ایجاد سرعتکاه نیز جزو برنامه اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان برای محور کبودرآهنگ-خلعت آباد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه در محورهای استان همدان ۵۲ نقطه پرتصادف و دارای تصادف شناسایی و مصوب شده است، تصریح کرد: برای رفع این نقاط در صورت تامین اعتبار از تمامی ظرفیت‌های اداره کل استفاده خواهد شد.

محور کبودراهنگ - خلعت آباد به طول ۱۲ کیلومتر جزو محورهای فرعی و پرتردد شهرستان کبودراهنگ محسوب می شود زیرا که متصل کننده راههای ارتباطی چندین روستا و راه دسترسی کارگاه های تولیدی پوشاک است و هم اکنون نیز اداره کل راه وشهرسازی مراحل انتخاب پیمانکار ذیصلاح برای ارتقاء محور را در دست اقدام دارد.