شناسهٔ خبر: 139895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای قانون جهش تولید مسکن؛

سامانه ملی املاک و اسکان راه و اندازی شد

سامانه جنوب کرمان مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان به آدرس http://srem.ir خبر داد.

به گزارشپایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان) محمد ساردویی مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان گفت: در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره مسکن، درسامانه معاملات املاک و مستغلات کشور بدون حضور در بنگاههای املاک انجام خواهد شد در این زمینه و ثبت قرارداد، أخذ شناسه (کد) رهگیری بدون أخذ هزینه الزامی است.

ساردویی اظهار کرد: در اولین گام امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبت شده برای قرارداد اجاره‌ی مسکن به صورت برخط فراهم شده است و مؤجر (صاحب ملک) و مستأجر می‌توانند قرارداد اجاره‌ی واحد مسکونی مورد معامله‌ی خود را در این سامانه انجام داده و کد رهگیری و نسخه‌ی الکترونیکی آن را دریافت کنند.

وی بیان کرد: برای استفاده از قابلیت‌های این سامانه، شهر وندان محترم جنوب کرمان ضروری است که ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اطلاعات هویتی، مشخصات املاک تحت مالکیت، محل اسکان و دیگر موارد را تکمیل و ثبت کنند. در صورت تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سامانه املاک و اسکان، می‌توانند در همین سامانه( http://srem.ir) نسبت به ایجاد قرارداد اجاره املاک تحت مالکیت خود اقدام کنند.