شناسهٔ خبر: 139916 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران:

وام ودیعه مسکن در بافت فرسوده ۱۰۰ درصد افزایش یافت

امیرحسین ثروت‌جو مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران از افزایش ۱۰۰ درصدی وام ودیعه مسکن در بافت‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرحسین ثروت‌جو مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران، از افزایش وام ودیعه مسکن در بافت فرسوده به ۱۲۰ میلیون تومان در کلانشهرها و ۹۰ میلیون تومان در سایر شهرها خبر داد.

مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه مالکان پلاک‌های مسکونی در محلات هدف بازآفرینی به منظور اجاره مسکن در طول زمان نوسازی و بهسازی منازل خود می‌توانند تسهیلات ودیعه اسکان موقت دریافت کنند افزود: مبلغ این وام برای هر پلاک در کلانشهرها ۱۲۰میلیون تومان و در سایر شهرها ۹۰ میلیون  تومان با نرخ ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

به گفته ثروت‌جو، متقاضیان برای دریافت تسهیلات ودیعه اسکان موقت می‎توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام تسهیلات بازآفرینی به آدرس Facility.udrc.ir مدارک مورد نیاز را بارگذاری و ‌نسبت به ارایه درخواست این تسهیلات اقدام کنند.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، تسهیلات مذکور قبلا ۶۰ میلیون در کلانشهرها و ۴۵ میلیون تومان در سایر شهرها بود که با همکاری صندوق کارآفرینی امید و پیگیری‌های انجام شده، افزایش یافته است.