شناسهٔ خبر: 139925 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در محل مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی انجام شد؛

برگزاری دومین جلسه کارگروه مشترک وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه خاتم الانبیاء

نشست دومین جلسه کارگروه مشترک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیاء با هدف اجرای تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیاء درخصوص اجرای طرح ملی جهش مسکن تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، به منظور اجرای تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء در خصوص اجرای طرح ملی جهش مسکن، دومین جلسه کارگروه مشترک وزارت متبوع و قرارگاه خاتم الانبیاء تشکیل شد.

در این جلسه در ارتباط با سیستم‌های لارج پنل به عنوان سیستم جدید در ساخت و ساز مسکن از سوی اعضا بحث و تبادل‌نظر شد و در خصوص شرایط اجرایی، علمی و فنی این پروژه به ویژه مبحث ۱۹ از نظر انرژی و بحث ارتقای لارج پنل نظرات اعضاء تبادل شد.

در ادامه این نشست تخصصی سرپرست مرکزتحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برضرورت ارایه مدل اجرایی و علمی و همچنین مدل مالی این پروژه از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء جهت ارایه به دبیرخانه فناوری تاکید کرد و قرارگاه خاتم النبیاء در خصوص استفاده از توان و پتانسیل علمی و اجرایی خود جهت تسریع و بهبود کیفیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن که در حال حاضر در اولویت اجرایی وزارت راه و شهرسازی قراردارد اعلام آمادگی کرد. مقرر شد جلسات تکمیلی و مستمر از سوی کارگروه وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیاء تداوم داشته باشد.

گفتنی است صنعتی‌سازی فرآیندی است که در حال حاضر در زمینه ساخت مسکن مورد توجو اهتمام انبوه‌سازان و متخصصان در دنیا قراردارد که درصورت رعایت الزامات آن، از جمله استانداردها، بهبود کیفیت، دوره ساخت و استفاده از نیروهای آموزش دیده، سبب بهبود و افزایش خروجی سیستم‌های ساخت و بهینه‌سازی بهره‌برداری از تجهیزات، را فراهم خواهد کرد.