شناسهٔ خبر: 13995 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان قم:

آمادگی کامل راهداری قم، عاملی برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از بارندگی

تشکیل ستاد هماهنگی راهداری زمستانی سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان قم گفت: عملیات کنترل و رفع خسارت ناشی از بارندگی های اخیر در قالب پاکسازی سطح راه از سیلاب، اصلاح شانه های راه، رفع انسداد دهانه پلهای آبرو و... بخشی از اقدامات راهداری قم طی مدت بارشهای اخیر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، با توجه به حضور به موقع و آماده باش کامل راهداری خسارات ناشی از بارشهای اخیر در محورهای مواصلاتی استان قم کنترل و به حداقل ممکن رسید.

اکبر نوروزپور سرپرست اداره راه شهرستان قم ضمن اظهار سخنان فوق افزود: با توجه به تجارب سنوات قبل، اقدامات پیشگیرانه و رفع به موقع خسارات ناشی از وقوع سیل در محورهای جاده ای استان قم پیش از آغاز بارشها در دستور کار قرار گرفته بود.

وی بخشی از این اقدامات را شامل آماده باش کامل عوامل راهدار و استقرار در راهدارخانه ها و اماکن تعریف شده برشمرد و توضیح داد: با توجه به احتمال بارش برف در محورهای کوهستانی استان ادوات برف روبی و نمک پاشی در محل های مورد نظر مستقر شد.

 نوروزپور در ادامه به بخشی از اقدامات انجام گرفته طی مدت بارش اشاره کرد و گفت: بیش از بیست کیلومتر از سطح جاده قم-نیزار از سیلابها پاکسازی و ده کیلومتر از شانه راه که به دلیل شدت بارندگی تخریب شده بود در محور قم –کهک بهسازی شد.

وی تعویض و تعمیر تابلوهای انتظامی، اطلاعاتی مستقر در حاشیه راه که به دلیل انحراف و برخورد خودرو دچار آسیب شده بودند را بخش دیگری از اقدامات خواند و ادامه داد: احداث راه دسترسی جهت اصلاح شبکه آب و برق در بخش کهک طی این مدت توسط عوامل راهدار انجام گرفت.

سرپرست اداره راه شهرستان قم در پایان به سپید پوش شدن محورهای کوهستانی استان طی مدت مذکور اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش بینی های انجام گرفته در خصوص احتمال بارش برف، خوشبختانه با حضور عوامل و ادوات راهداری سطح راه برف روبی و عملیات نمک پاشی انجام گرفت و از وقوع هرگونه حادثه جلوگیری به عمل آمد.

نوروزپور در پایان به رفع انسداد دهانه پل آبرو طی این مدت اشاره کرد و خواستار مساعدت بیشتر مسافران عزیز با رعایت اصول ایمنی سفر در فصول بارش شد.

نظر شما