شناسهٔ خبر: 13996 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای‌شهر مشهد:

لازمه رسیدن به مشهد ۲۰۱۷، داشتن عزم‌جهادی است/ احیای بافت فرسوده و ساماندهی حاشیه‌نشینی مشهد در دستور کار قراردارد

محسن انتظاری رئیس شورای شهر مشهد ضمن تأکید بر اهمیت اجرای طرح مشهد ۲۰۱۷ در کشور بیان کرد: بدون شک مشهد از ظرفیت‌های بالای سرمایه‌گذاری و تبدیل شدن به پایتخت فرهنگی جهان اسلام برخوردار است.

محسن انتظاری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این‌باره بیان کرد: طرح مشهد ۲۰۱۷ چندین سال است که در دستور کار مسئولان استان قرار دارد ولی به دلیل مشکلات اعتباری، مدیریتی و نبود عزم جدی در این حوزه از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نبوده است.

انتظاری در ادامه با تأکید بر بعد بین‌المللی و اهمیت اجرای این طرح در کشور بیان کرد: درحال حاضر با توجه به این مسئله دستگاه‌های زیادی از جمله وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، وزارت امور خارجه، وزارت راه و شهرسازی و صدا وسیمای جمهوری اسلامی کشور در این حوزه ورود پیدا کرده‌اند که خود موجب سرعت بخشیدن به انجام اقدامات لازم برای تحقق طرح و فراهم کردن شرایط لازم برای آن شده است.

وی همچنین با بیان اینکه برای اجرای طرح مشهد ۲۰۱۷ یک ستاد راهبردی در استان تشکیل شده است گفت: هم‌اکنون این ستاد در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها بوده که ایجاد ساختمان همایش و یا بخش حمل و نقلی مناسب از جمله آن به شمار می‌روند.

به گفته وی تکمیل خط دو قطار شهری تا سال ۲۰۱۷ و همچنین احداث بخشی از خط سه آن تا این زمان مهمترین اقدامات مورد نظر در بخش حمل و نقل از سوی ستاد راهبردی استان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه سخنانش از ارائه سایر برنامه‌های فرهنگی شهر مشهد با این هدف خبر داد و گفت: برنامه‌های فرهنگی در خصوص نهادینه کردن و معرفی کامل طرح از سوی آستان قدس رضوی و سازمان تبلیغات و ارشاد در حال انجام بوده و از سویی دیگر احیای بافت فرسوده در بخش مرکزی و ساماندهی حاشیه شهر نیز بدین منظور در حال اجرا هستند.

رئیس شورای‌شهر مشهد در بخش دیگری از صحبت‌هایش عزم جهادی را مهمترین لازمه اجرای این طرح دانست و اضافه کرد: به تصور من یک ستاد مرکزی فعال با مدیریت قوی که در مجموع بتواند همکاری لازم را در این خصوص با همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها  ایجاد کند برای تحقق کامل این هدف احتیاج است./

نظر شما