شناسهٔ خبر: 139963 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

اختصاص ۱۰۵ میلیارد تومان برای پروژه های اربعین در حوزه راهداری کردستان

کردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: برای تامین زیرساخت های اربعین در کردستان در حوزه راهداری ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسارزی (کردستان) فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان در جلسه کمیته زیرساخت اربعین گفت: راهداری ۱۰۵ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت های اربعین اعتبار دارد که ۴۵ میلیارد آن مربوط به نگهداری راه و ۲۵ میلیارد نگهداری علائم و ایمنی راه و ۳۵ میلیارد نیز به مرز باشماق اختصاص دارد.

حسنی انجام روکش های آسفالت محور سنندج باشماق مریوان را جزو تعهد راهداری در محورهای منتهی به مرز باشماق عنوان کرد و افزود: میزان تعهد در این محور ۳۰ کیلومتر است ضمن اینکه علاوه بر آن پروژه های دیگری که محور تردد زوار در استان در دستور کار قرار گرفته شده و بخشی از کار به اتمام رسیده و مابقی نیز در حال انجام است.

وی اذعان کرد: برای روکش و اقدامات حفاظتی جاده های استان، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد قرار داد بسته شده که ۴۵ میلیارد تومان توسط اربعین تخصیص یافته است.

حسنی با اشاره به اینکه در مرز باشماق نیز ۸ میلیارد تجهیزات خریداری شده است، گفت: خط کشی ۸۰۰ کیلومتر از راه ها، ارتقا حفاظ ایمنی به طول ۷ کیلومتر، اجرای روشنایی نقطه ای و ایمن سازی اضطراری در ۴۰ مقطع، احداث و نگهداری ۲۵ دستگاه چراغ چشمک ، نگهداری ۲۵ کیلومتر روشنایی از دیگر اقدامات انجام شده در مسیرهای منتهی به مرز باشماق است.