شناسهٔ خبر: 139983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد؛

دومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان برگزار شد

برگزاری دومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خراسان شمالی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی از برگزاری دومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان با هدف ساماندهی بنگاه های مشاورین املاک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، دومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان خراسان شمالی روز دوشنبه مورخ ۲ مردادماه ۱۴۰۲ با هدف ساماندهی مشاوران املاک و مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و همچنین تسریع در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم (مالیات بر خانه‌های خالی) به ریاست مهندس رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی و دیگر اعضا برگزار شد.

علی فخرانی، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در این جلسه مباحثی چون تسریع در پلمب بنگاه های بدون مجوز کسب توسط اماکن، ثبت قراردادهای اجاره نامه در سامانه معاملات املاک و مستغلات، گشت مشترک سامان‌دهی بنگاه‌ها و مشاورین املاک و برگزاری جلسات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در شهرستان های استان مورد بررسی قرار گرفت.

‌وی تصریح کرد: شناسایی خانه های خالی یکی دیگر از وظایف این کارگروه است که شهرداری ها می بایست اطلاعات ممیزی املاک و مستغلات را به اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه دهند تا در سامانه مربوطه ثبت شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان افزود: طبق مصوبات شورای عالی مسکن کشور و دستورالعمل ابلاغی وزارت راه و شهرسازی این کارگروه می بایست با محوریت شهرداری ها و همکاری راه و شهرسازی و شرکت های آب و فاضلاب، برق و گاز نسبت به شناسایی خانه های خالی و عرضه به بازار اقدام نماید و همچنین عمده مالکین را نیز شناسایی نموده تا املاک و مستغلات آنان به بازار مسکن عرضه گردد. عموم مردم می توانند با مراجعه به سامانه معاملات املاک و مستغلات و بدون مراجعه به بنگاه‌های املاک و کاملا رایگان و بدون پرداخت حق کمیسیون بنگاه، نسبت به تنظیم اجاره نامه و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.