شناسهٔ خبر: 140006 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه هم اندیشی وزیر راه و شهرسازی با استاندار و مجمع نمایندگان و مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان شد؛

تسریع در اجرا و تکمیل پروژه های وزارت راه و شهرسازی در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در جلسه هم اندیشی که با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار و مجمع نمایندگان استان و مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان برگزار شده ، برنامه ریزی های لازم برای تسریع در اجرای پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی در گلستان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در استان گلستان در حال اجرای پروژه های بزرگ ریلی، جاده ای، بندری و احداث مسکن در قالب نهضت ملی مسکن است.

وی افزود: در جلسه هم اندیشی با مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، علی محمد زنگانه استاندار و مجمع نمایندگان گلستان برای تسریع در تکمیل ۹ پروژه ریلی، جاده‌ای و بندری استان تصمیم‌گیری شد.

ملک ادامه داد: در این جلسه مقرر شد احداث مخزن سوخت فرودگاه کلاله به صورت مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و مشخصا شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت نفت، عملیاتی و اجرایی شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان افزود: این فرودگاه قدیمی‌ترین فرودگاه استان است که به دلیل نداشتن جایگاه سوخت بدون استفاده مانده بود.

وی برنامه ریزی برای رفع موانع موجود در پروژه های جاده ای استان را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: توافقات لازم برای تکمیل و بهره برداری از بزرگراه بهشهر-گرگان-قوچان حدفاصل مینودشت تا گالیکش به طول ۷ کیلومتر صورت گرفت. 

ملک همچنین گفت: تسریع در تکمیل عملیات باند جنوبی جاده بندر ترکمن-آق قلا به طول ۳۴ کیلومتر موسوم به جاده مرگ با اعتباراتی که از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد نیز توسط مقان عالی وزارت راه و شهرسازی تاکید و موافقت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: تا کنون عملیات بهسازی  ۲۲ کیلومتر از این محور انجام شده و برای تکمیل باقیمانده آن در اسرع وقت تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی در جلسه جلسه هم اندیشی وزیر راه و شهرسازی در نشست با استاندار و مجمع نمایندگان گلستان دستور تامین اعتبار برای تکمیل عملیات اجرایی خط دوم راه آهن بندر ترکمن- بندر گز- گرگان معروف به سبزدشت را نیز صادر کرد.

ملک گفت: همچنین در این جلسه بر تکمیل ساختمان رادار هواشناسی و تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی با کمک استان و سازمان هواشناسی تاکید شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در انتهای سخنانش یادآور شد: دستور تسریع برای تکمیل راه‌های روستایی حوزه گنبدکاووس به طول ۳۰ کیلومتر ، پیگیری سرمایه‌گذاری بانک‌ها برای تکمیل جاده نفت گنبد حدفاصل اینچه برون و ترکمنستان، اخذ مجوز اکولاژ برای طرح گردشگری آشوراده در شورای‌عالی شهرسازی و معماری، تسریع در عملیات لایروبی انجام و تقویت اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی از دیگر موضوعات این نشست بود.