شناسهٔ خبر: 140014 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد؛

کاشت ۱۸۰ هزار نهال در حاشیه جاده های استان بوشهر

تفاهم نامه کاشت نهال با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از برنامه ریزی برای کاشت و نگهداشت ۱۸۰ هزار نهال در حاشیه جاده های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از برنامه ریزی برای کاشت و نگهداشت ۱۸۰ هزار نهال در حاشیه جاده های استان خبر داد.

اخترشناس در مراسم امضای تفاهم نامه کاشت نهال با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: یکی از اقدامات دولت سیزدهم، طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هم در این خصوص مشارکت می کند.

وی افزود: با توجه به تفاهم نامه ای که با اداره کل منابع طبیعی منعقد شد، قرار است با شناسایی مکان های مناسب در حاشیه جاده ها برای کاشت نهال و اجرای کمربندهای سبز در محورهای استان، در دوره چهارساله (۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵) کاشت و نگهداری ۱۸۰ هزار نهال در حاشیه جاده های بوشهر عملیاتی شود.

اخترشناس ابراز امیدواری کرد: با مساعدتر شدن شرایط جوی، طرح کاشت نهال در حاشیه جاده های استان، محورهای روستایی، راهدارخانه ها و ادارات تابعه راهداری استان اجرایی و طی دوره چهارساله، شاهد ارتقای سرانه فضای سبز استان خصوصا در حاشیه جاده های استان باشیم.

 وی بر احترام به منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و افزود: کاشتن نهال برای تامین فضای سبز ضروری است و کاشت درخت بهانه ای است که یک بار دیگر نسبت به محیط زیست، پوشش گیاهی، درختان و جنگل‌ها توجه داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نیز در این نشست گفت: در طرح مردمی کاشت ۱ میلیارد نهال طی چهارسال، سهم استان ۱۶ میلیون نهال است که امروز تفاهم نامه اجرای بخشی از طرح در حاشیه جاده های استان امضا شد.

عبدالحسین گرشاسبی با قدردانی از همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یادآور شد: با اجرای این پروژه شاهد سرسبزی و نشاط بیشتر هم استانی ها و مسافران در جاده های استان خواهیم بود و درخصوص بیابان زدایی و فرسایش خاک هم گام مهمی برداشته خواهد شد.