شناسهٔ خبر: 140044 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در دومین نشست شورای پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت راه و شهرسازی تاکید شد؛

ضرورت ثبت طرح‌ها در سامانه بانک اطلاعات پروژه‌های پژوهشی وزارت راه و شهرسازی

نشست در دومین نشست شورای پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت راه و شهرسازی ضرورت ثبت و نحوه درج طرح‌های پژوهشی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه در سامانه بانک اطلاعات پروژه‌های پژوهشی وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز سه‌شنبه سوم مردادماه دومین نشست شورای پژوهش، فناوری و نوآوری با حضور شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سادات مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، و نمایندگان شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی در محل مرکز تحقیقات به منظور بررسی روند ثبت طرح های پژوهشی هرکدام از سازمان ها و شرکت ها برای انجام فعالیت‌های پژوهشی بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هدف از برگزاری این نشست ها را هم‌افزایی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه برای موضوع پژوهش عنوان کرد و افزود: با تاکید وزیر راه و شهرسازی برای داشتن وزارتخانه‌ای که پیشران پیشرفت باشد نیازمند انجام فعالیت‌های پژوهشی و تعامل این پژوهش در تمامی ارکان وزارتخانه بزرگ راه و شهرسازی هستیم.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: طبق بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر ضرورت انجام پژوهش، نیازمند تعامل بیشتر در این بخش بین تمامی ارکان وزارت راه و شهرسازی هستیم که در اینباره سامانه ای برای جمع آوری و ساماندهی تمامی طرح های پژوهشی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه راه‌اندازی شده است و تمامی سازمان ها و شرکت های تابعه مکلف هستند تا اطلاعات پژوهشی خود را در این سامانه به نشانی rpd.bhrc.ac.ir  وارد کنند.

حیدری تصریح کرد: در تلاش هستیم تا از درون پژوهش‌ها رویکرد مناسب نسبت به فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی به دست آید.

ارزیابی طرح‌های پژوهشی در سامانه بانک اطلاعات پروژه‌های پژوهشی وزارتخانه

سیدجواد سادات مشاور حوزه مسکن وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست بر ضرورت ساماندهی طرح‌های پژوهشی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: کلیه شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه باید اعتبارات پژوهشی را  ارزیابی و همراه با مشخصات طرح‌های پژوهشی در سامانه ای که به همین منظور طراحی شده ثبت کنند.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تشکیل صندوق‌های نوآوری مسکن و حمل و نقل و اتصال آنها به صندوق نوآوری ریاست جمهوری از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های پیش‌رو ست که در تلاش هستیم تا اینکار هرچه سریعتر با اطلاعات کامل و صحیح انجام شود.

سادات بر پرداخت حق‌السهم شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه در صندوق پژوهش و نوآوری تاکید کرد.

اولویت انتخاب طرح‌های پژوهشی نیازمندی و نگاه حل مسائل است

شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست تشکیل شورای پژوهشی را ضروری عنوان کرد و گفت: محتوای پروژه‌های پژوهشی و اینکه در کجا و به چه شیوه‌ای می‌خواهند اجرا شوند با اولویت‌بندی حائز اهمیت است. بنابراین در انجام طرح‌های پژوهشی نگاه به حل مشکلات در اولویت است و اینکه طرح ها باید کاربردی و مورد نیاز باشند.

در این نشست، مقرر شد تا سهم دستگاه ها در صندوق پژوهش و نوآوری تا پایان هفته آینده معین شود و شرکت‌ها و سازمان‌ها اعلام آمادگی خود را ارایه بدهند.

همچنین مقرر شد تا موضوع برنامه‌های پژوهشی سال جاری توسط شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی تا پایان هفته آینده به دبیرخانه پژوهش مستقر در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام شود تا در خصوص این موضوعات بحث و بررسی لازم انجام شود.

در خصوص ورود اطلاعات پژوهشی در سامانه نیز مقرر شد تا در هفته جاری اینکار توسط دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه انجام و نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌ها معرفی شود. مقرر است تا با ارایه دسترسی به نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه، اطلاعات قبل و حال خود در حوزه پژوهشی بارگذاری شود.