شناسهٔ خبر: 140141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح‌های بافت فرسوده ۴ شهر گلستان در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تصویب طرح های بافت فرسوده چهار شهر گنبد کاووس، نگین شهر، فاضل آباد و علی آباد کتول در کمیسیون ماده پنج تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار کرد: تمام مصوبه های مطرح شده درکمیسیون ماده پنج با رعایت ضوابط شهرسازی ومعماری تعیین تکلیف می شوند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا رد قرار می گیرند.

وی افزود: جلسه کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری طرح بافت فرسوده و بافت ناکارآمد شهرهای گنبد کاووس، نگین شهر، فاضل آباد و علی آباد کتول و همچنین مغایرت‌های شهرهای گنبد، علی آباد و فاضل آباد برگزار شد.

 ملک ادامه داد: در این جلسه طرح بافت فرسوده چهار شهر گنبد کاووس، نگین شهر، فاضل آباد و علی آباد کتول  تصویب و زمینه توسعه شهر ایجاد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: در این جلسه محدوده ۶۶۲ هکتاری پیشنهاد شده از جانب مشاور پروژه و ستاد بازآفرینی شهری شهرستان در شهر گنبد تصویب شد.

وی افزود: در شهر نگین شهر نیز طرح پیشنهادی محدوده ۴۵ هکتاری تصویب و مقرر شد اراضی زراعی و باغات و همچنین پهنه های در حال توسعه شهری هماند شهرک ها و مجموعه های در حاا ساخت از محدوده خارج شود.

ملک اظهار کرد: همچنین در این جلسه طرح بافت فرسوده و بافت ناکارآمد شهر فاضل آباد بررسی و محدوده پیشنهادی شامل ۱۰۷ هکتار حاوی حدود ۶۷ هکتار بافت فرسوده و محلات حاشیه نشین مصوب شد.

وی در ادامه گفت: طرح بافت فرسوده و ناکارآمد شهر علی اباد کتول نیز با محدوده پیشنهادی ۱۷۰ هکتار در این جلسه پیشنهاد و تصویب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: از مساحت ارائه شده ۱۲۸ هکتار بافت فرسوده و ۴۲ هکتار سکونت گاه های غیر رسمی است.

گفتنی است در ادامه این جلسه موارد مغایرت های شهرهای گنبد، علی آباد و فاضل آباد با موضوعات افزایش تراکم ساختمانی، تغییر کاربری و... در کمیسیون ماده پنج استان بررسی، تصویب و رد شد.