شناسهٔ خبر: 140160 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

️معاون راهداری استان کرمانشاه خبر داد؛

️مصرف ۲۳۲ هزار تن آسفالت در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

سلیمی معاون راهداری کرماشاه معاون راهداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: ۲۳۲ هزار تن آسفالت برای اجرای عملیات آسفالتی در سطح محورهای مواصلاتی استان مصرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) علی سلیمی معاون راهداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: جهت تسریع در تردد زوار اربعین، ارتقاء کیفی رویه آسفالت محورهای مواصلاتی استان در دستور کار قرار دارد و راه ها بر اساس نوع و شدت خرابی ها به ترتیب در اولویت ترمیم و بهسازی قرار می‌گیرند که از ابتدای سال جاری تاکنون جهت روکش آسفالت رویه نهایی، روکش آسفالت رگلاژی، چاله پرکنی، لکه گیری و روکش آسفالت رگلاژی موضعه ای ۲۳۲ هزار تن آسفالت مصرف شده است.

وی افزود: طی ۴ ماهه سال‌جاری، ۲۰۵ کیلومتر روکش آسفالت رگلاژی پیمانی انجام شده که ۱۴۸ کیلومتر در محورهای شریانی، ۳۵ کیلومتر راه‌های فرعی و ۲۲ کیلومتر راه روستایی انجام شده است.

سلیمی گفت: در ۲۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه به منظور کاهش هزینه‌ها، سرعت مناسب در اجرا و عدم آسیب های زیست محیطی، عملیات روکش حفاظتی اسلاری‌سیل انجام شده که در این لایه حفاظتی، آسفالت ترکیبی از قیر امولسیون، سیمان، آب، مصالح سنگی دانه بندی شده و ... بوده که توسط دستگاهی مخصوص بر سطوح جاده می باشد.

وی درباره انجام دیگر عملیات آسفالتی انجام شده در طی ۴ ماهه سال‌جاری گفت: ساخت و آسفالت ۳۲ کیلومتر راه روستایی، ۳۵ کیلومتر لکه گیری آسفالتی بصورت پیمانی و اجرای ۶۱ هزار متر درزگیری پلیمری انجام شده است.

سلیمی در پایان افزود: ۲۸ کیلومتر عملیات چاله پرکنی، لکه‌گیری و روکش آسفالت رگلاژی موضعه ای به صورت امانی اجرا شده است.