شناسهٔ خبر: 140170 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست شورای مسکن خوزستان مطرح شد؛

لزوم ورود ادارات به طرح ملی نهضت مسکن

پناهی فر در پنجمین نشست شورای مسکن خوزستان در سالجاری بر لزوم ورود ادارات به طرح ملی نهضت مسکن تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)،  محمد حسین پناهی فر، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، در پنجمین جلسه شورای مسکن استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت طرح ملی نهضت ملی مسکن در خوزستان تعامل و همکاری بیشتر دستگاه های خدمات رسان و شهرداری ها را در راستای اجرای این طرح در استان خواستار شد.

وی افزود: برای پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان باید هم راستا با یکدیگر حرکت کنیم چون این طرح فرادستگاهی است و مستلزم تشریک مساعی همه دستگاههای اجرایی و خدماتی است.

 پناهی فر در خصوص گشت های نظارت و بازرسی از مشاوران املاک که همه روزه در استان انجام می‌شود نیز تصریح کرد: هدف از انجام این طرح حمایت از بنگاه های قانونمند و قانون مدار است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: در راستای حمایت از مستاجرین و مالکان مسکن در استان با بنگاه های املاکی که از قانون مداری گریزان هستند مطابق با ضوابط و مقررات برخورد می شود.

در ادامه علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان، گفت: تخصیص زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن ''٢٨٨ هزار واحد مسکونی'' تا پایان شهریور ماه تعیین تکلیف شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت تعطیلی آژانس های غیرقانونی مسکن اظهار کرد: بسیاری از گرانی های زمین به دلیل فعالیت غیرقانونی این آژانس ها است، اتحادیه اصناف مربوط به بنگاه های معاملاتی جهت ساماندهی مشاوران املاک و کنترل بازار ورود جدی داشته باشد.

حسینی محراب با بیان اینکه در شهرهای نیازمند بنگاه معاملاتی املاک، پروانه های جدید صادر شود؛ عنوان داشت: تخصیص زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن ”٢٨٨ هزار واحد مسکونی” تا پایان شهریور ماه تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه تعهدات مسکن در سال جاری باید به صورت صد درصدی محقق شود؛ تصریح کرد: در همه شهرهای استان خوزستان باید تعاونی‌های ادارات و همه بخش‌ های دولتی و خصولتی در جهت نهضت ملی مسکن فعالیت کنند و برای کارمندان خودمسکن بسازند.

استاندار خوزستان افزود: پیشرفت کار به صورت مستمر گزارش داده شود.

حسینی محراب ادامه داد: قرارگاه امام حسن (ع) نیز در فضاهایی که خلا ساخت و ساز وجود دارد؛ ورود کنند.

وی در پایان ساماندهی مشاوران املاک را مستلزم ورود جدی دانست و گفت: باید جریان فعالیت مشاوران املاک در استان خوزستان باجدیت ساماندهی شود؛ این اقدام تاکنون خوب بوده است اما هنوز راضی‌ کننده نیست.

نشست شورای مسکن استان امروز چهارشنبه ۴ مردادماه به ریاست علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان برگزار شد.